SOPA FREDA DE PRÉSSEC AMB CALAMARS

 


Arriba la revista Thermomix de cada mes i m'agrada triar almenys una recepta nova per provar. Quan vaig tenir a les mans la del mes de agost de seguida vaig saber quina seria...la que avui us presento! Altres vegades us ho he dit...m'agrada compartir per aquí totes aquelles receptes que descobreixo i vaig provant! 


A primer cop d'ull em va semblar "estranya" però conforme anava mirant i remirant la revista la vaig trobar engrescadora i molt original. 
Ja havia provat una crema amb préssec...l'any passat vaig publicar una que anava acompanyada de pernil (cliqueu aquí) i em va agradar molt. Per això vaig pensar que amb aquesta em passaria igual i...mira, la vaig encertar! Quina cosa més bona! 

Com en altres ocasions vaig fer un petit canvi en la recepta (no vaig posar-hi pebrot roig). Un dels ingredients és el Tabasco; demanava 2-3 gotes i jo només vaig posar-hi una. La propera vegada no ho reduïré tant...em va agradar el toc que li dona!
Evidentment, l'important és la qualitat dels préssecs i el seu punt de maduració. Els que vaig utilitzar estaven madurs i dolços...ideals! 

Si feu la recepta amb Thermomix coureu els calamars al vapor; si ho feu tradicionalment, ho haureu de coure en una paella o cassola amb un miqueta de vi blanc. 
Vinga...us ho explico! 

INGREDIENTS: 

  • 300g de préssecs nets, pelats i trossejats
  • 100g de tomaca madura trossejada
  • 30g de suc de llimona i unes gotetes més per al moment de servir
  • 2 gotes de Tabasco
  • 1 polsim de pebre
  • Un polsim de sal
  • 100g de vi blanc
  • 350g-400g d'aigua 
  • 1 all 
  • 250g de calamars a trossets 
PREPARACIÓ: 

1. Thermomix: Posem dins del got el préssec, la tomaca, el suc de llimona, el tabasc, el pebre i la sal. Ho triturem 20segons/Vel.8. // Tradicional: Posem dins del got de la batedora el préssec, la tomaca, el suc de llimona, el tabasc, el pebre i la sal. Ho triturem a alta velocitat fins que obtenim una crema fina. 

2.- La sopa que hem obtingut la posem en una gerra o un bol a la nevera per a que refredi. 

3.- Thermomix: Posem dins del got l'aigua, el vi i l'all. Els calamars els col·loquem dins del cistell i aquest el situem dins del got. Ho fem coure 20 minuts/Varoma/Vel.2. // Tradicional: en una paella o cassola petita daurem els calamars i els reguem amb un mica de vi blanc. Ho fem coure uns minuts, fins que veiem que estan cuits (vigilant que no es quedin sense líquid). Si ho preferiu, feu-los només a la planxa. 

4.- Ara és el moment de presentar el plat: posem la crema en un plat o bol i col·loquem els calamars de manera que quedin bé. Ho empolvorem amb pebre, ho reguem amb un raig d'OVE i unes gotes de suc de llimona. 


Què us ha semblat? Oi que és original? Si la prepareu...desitjo que us agradi moltíssim! 















Comentaris

  1. Hola Olga. També m'agraden les sopes y receptes salades amb prèssec (Ací Bresquilles)
    Una bona elecció y molt original afegir els calamars.
    Bes

    ResponElimina
  2. Curiosa aquesta recepta...i segur que boníssima.

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!