BACALLÀ AMB SALSA DE PINYONS I UN TOC DE VI RANCI

 


Si fa uns dies us presentava la primera proposta dolça pel Nadal que no tardarà gaire en arribar (sembla que falta molt però el temps passa volant), avui us presento un plat salat, un segon plat. 

Té com a protagonista el bacallà, un dels peixos que més agrada i que més festa trobo que fa. A més a més...el pots fer de mil maneres! És molt versàtil!

Per triar recepta vaig fer cap a la meva biblioteca culinària i vaig agafar un dels primers llibres de cuina que vaig tenir: Cuina Catalana, d'Anna Maria Calera (Ed.Cercle de Lectors). 
De les nou receptes de bacallà que conté el llibre, em vaig decidir per la que avui us porto. Els pinyons m'encanten i la salsa que acompanya al bacallà vaig pensar que seria molt fina i ideal per una taula de festa. No em vaig equivocar! 

Tenia uns talls preciosos de bacallà, els vaig dessalar seguint els passos que aconsellen mestres bacallaners i va quedar...espectacular. Repetiré recepta, seguríssim. 

Respecte a la recepta original vaig canviar una mica e procediment i vaig incorporar vi ranci al sofregit de la ceba (no portava cap vi o licor). El toquet que li va donar...aixxx, que bo! 
Vaig estar dubtant amb el comí...si posar-lo o no. Finalment, el vaig posar. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (4 persones): 
  • 4 talls de bacallà de ració dessalats 
  • Farina per arrebossar (unes 3 cullerades)
  • 1 ou 
  • 1 tassa de cafè amb llet d'aigua (aprox.)
  • Oli d'OVE
  • 2 cebes mitjanes tallades en juliana
  • 3 alls 
  • Julivert
  • Uns brins de safrà
  • Una mica de comí mòlt 
  • Un polsim de pebre mòlt 
  • Sal 
  • 1 fulla de llorer
  • 50g de pinyons 
  • 1 raig generós de vi ranci 
PREPARACIÓ: 

1. En una cassola, posem a escalfar oli d'OVE. 

2. Assequem el bacallà amb paper de cuina, el passem per ou batut i l'enfarinem. El retirem de la cassola. 

3. Amb l'oli que ens ha quedat a la cassola (si veiem que és poquet, afegim) sofregim la ceba tallada en juliana i els alls. Quan encara tenim el foc fortet hi tirem el vi ranci. Ho mantenim fot durant un minut i a continuació el baixem, que es vagi fent a poc a poc. 

4. Preparem una picada amb 1 all, el julivert, el comí, el safrà i els pinyons i la incorporem al sofregit. També incorporem la fulla de llorer. 

5. Quan veiem que la ceba està gairebé cuita col·loquem els lloms de bacallà a la cassola i afegim una mica d'aigua. Ho deixarem coure uns 5-10 minuts més. Vigilem que no es passi de cocció el bacallà! 

Us animo a que la proveu...ja veureu com xalareu i fareu xalar als vostres convidats! 











Comentaris

  1. De ben segur que el prepararé.....m'encanta el bacallà!:=)MªAssumpció

    ResponElimina
    Respostes
    1. Crec que t'agradarà, Assumpció! És un plat de cassola...deliciós!
      Una abraçada,
      Olga

      Elimina
  2. M'agrada tant el bacallà.. aquest ha de ser molt bo!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!