GALETES ESPECIADES A L'AROMA DE L'ALSÀCIA

 

El viatge que vaig fer a l'Alsàcia fa uns quants estius em va marcar molt. És un dels llocs més bonics que conec! Ara tinc pendent tornar-hi...a l'hivern, abans de Nadal. Ha de ser preciós! 

Un dels tresors que guardo en un pot hermètic i que ja s'està acabant és una barreja d'espècies que vaig comprar a una botiga preciosa de Riquewihr. El seu aroma i sabor em trasllada a l'Alsàcia...per això m'agrada fer de tant en tant dolços que portin aquesta barreja d'espècies. M'encanta! 

L'últim que he preparat són aquestes galetes de l'Home de Gingebre (i d'altres formes), seguint la recepta de Cookidoo però sense el glassejat que les fa tan boniques i atractives. 

He seguit la fòrmula de la recepta tal qual però substituïnt la barreja de gingebre, canyella i clau mòlt per les espècies de l'Alsàcia. Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 

  • 50g de sucre moré
  • 200g de farina de rebosteria 
  • 1 cdta i 1/4 d'espècies
  • 60g de mantega tallada a daus, a temperatura ambient
  • 30g d'aigua
  • 30g de mel de taronger (la que sempre tinc a casa perquè és la que més m'agrada)
PREPARACIÓ: 

1. El primer pas és pulveritzar el sucre: 15 segons/Vel.10

2. Barregem el sucre amb la farina i les espècies, 10segons /Vel.6 

3. Incorporem la mantega, l'aigua i la mel i ho barregem 15 segons/Vel.6. Fem una bola amb la massa, l'emboliquem amb film transparent i la deixem reposar una estona a la nevera (uns 20 minuts), així serà més fàcil manipular-la després. 

6. Escalfem el forn a 180º i folrem una o dues llandes de forn amb paper d'enfornar. Jo vaig utilitzar una gran i una petita. 

7. Empolvorem el pedrís de la cuina i escampem la massa amb l'ajuda del corró. Tallem les porcions de massa amb l'ajuda d'un tallador i les anem desant a la llanda que tenim preparada. No cal que les posem molt separades les unes de les altres, quasi no augmenten (tampoc les poseu molt apegades les unes a les altres). 

8. Enfornem les galetes uns 10-12 minuts, segons com us agradin de torradetes. Això sí, no les perdem de vista! 

9. Una vegada les tenim fornejades les deixem reposar uns tres minuts a la llanda i amb molta cura les passem a una reixeta de refredar. 
Opcionalment...les podem empolvorar amb sucre glass, al vostre gust. Jo ho he fet amb algunes! 

I ja està! En un tres i no res teniu enllestides unes galetes boníssimes. Les podeu compartir i regalar...us felicitaran! 


Comentaris

  1. Tu, com jo, passant de posar-hi glassejat!

    Són boníssims els dolços nadalencs alsacians, veritat?
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!