BLAIETS @Notosónpostresalacuina #1bloc1recepta

 


No podia faltar en un dia com avui, la recepta dels blaiets de la meva amiga i padrina bloguera Glòria del bloc No tot són postres
I sí, dic amiga perquè realment la considero així! 
És un dels grans regals que m'ha donat el bloc...poder conèixer persones com ella i mantenir una relació ben bonica. 

I per què avui concretament? Doncs perquè avui és Sant Blai i a Reus (ciutat amb la que sempre he mantingut una relació propera...m'agrada molt!) és tradicional fer blaiets. 
A l'hora de triar recepta...quina creieu que he triat? Docns la de la Glòria! 
Al seu bloc trobareu diverses entrades dedicades als blaiets (cliqueu aquí). Jo he triat aquesta perquè m'agrada molt posar-hi farina d'ametlla a les galetes de mantega i la veritat, la trobo deliciosa. 
Respecte a la recepta de la Glòria he fet un petit canvi: en compte de posar-hi sucre vainillat he posat pasta de vainilla. 
Fixeu-vos si m'he aficionat als blaiets que l'any passat la meva germana em va regalar el motlle que venen a la botiga de Reus Nina's Cakes. 


Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 125g de mantega a temperatura ambient
  • 125g de sucre blanc
  • 1 cdta de postres de pasta de vainilla
  • 300g de farina d'ús comú
  • 100g de farina d'ametlla 
  • 3 ous (1 és per pintar) 
  • 1/2 sobre d'impulsor Royal 
PREPARACIÓ MASSA TRADICIONAL: 

1. En un bol barregem les farines i l'impulsor. 

2. Batem la mantega amb el sucre fins obtenir uan massa blanquinosa i escumosa. 

3. A continuació afegim els ous d'un en un fins que estan ben integrats. 

4. Finalment anem incorporant la barreja de farines a poc a poc i anem amassant amb les mans fins que obtenim una massa homogènia. 

PREPARACIÓ THERMOMIX: 

1- Pulveritzem el sucre 20 segons/Vel.10. El retirem a un bol i reservem. En un bol barregem les farines i l'impulsor. Reservem. 

2-Posem la papallona i batem els dos ous 30segons/vel.4. Retirem la papallona. 

3-Incorporem el sucre reservat, la pasta de vainilla i la mantega a daus petit. Barregem 40segons/2. 

4-Sense posar temps activem el Thermomix a Vel.2 i anem incoporant per la boca de la tapa la barreja de farines a cullerades . Quan ho tenim ben barrejat unifiquem la massa, la cobrim amb film transparent i la deixem reposar una estona a la nevera (la treballarem millor). 

PREPARACIÓ DE LES GALETES: 

1- Escalfem el forn a 180º i preparem dues llandes de forn cobertes amb paper vegetal d'enfornar. Empolvorem el pedrís de la cuina amb farina. 

2- Treiem la massa de la nevera i la col·loquem al pedrís de la cuina.L'aplanem amb l'ajuda d'un corró i la tallem amb el motlle ovalat. Anem col·locant les galetes a la safata i quan la tenim plena les pintem amb ou batut i les enfornem durant uns 15-20 minuts (segons com siguin de gruixudes i com us agradin de torrades).

3-Retirem les galetes del forn, esperem uns cinc minuts i les col·loquem en una reixeta de refredar. 

Desitjo que les gaudiu tant com ho he fet jo! 



Comentaris

  1. Exportant tradicions ganxetes!!!!
    Ets un sol 🌞
    I també ets de les millors troballes que he fet amb el blog… ara ja molt més que amiga bloguera.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Quines galetetes, mmm, bonissimes.
    Salut.

    ResponElimina
  3. Una bona padrina i una meravella de recepta. Jo també hagués afegit la farina d'ametlla. M'encanten els blaiets.
    B7s

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!