BREDELE, GALETES DE L'ALSÀCIA

 


Abans de Nadal em van fer un regal que em va fer molta il·lusió. Venia de l'Alsàcia! 
Alguna altra vegada us he dit que aquesta regió de l'extrem nord-est de França em va enamorar quan vaig anar fa uns estius...i que espero algun dia tornar-hi a l'hivern per poder gaudir dels seus mercats de Nadal. Ha de ser impressionant poder passejar per aquells carrers tan bonics! 

El regal en concret va consistir uns talladors de galetes i un drap de cuina que conté la recepta d'unes galetes alsacianes anomenades Bredele . Hi ha moltes varietats i es preparen per Nadal.
Jo les he cuit aquest cap de setmana...Nadal no em va donar per més. Vaig utilitzar el motlle de la cigonya, animal representatiu de l'Alsàcia. 


He seguit la recepta del drap però he fet uns canvis: he incorporat sucre glass vainillat i espècies alsacianes. A casa les galetes amb molt gust de mantega no agraden molt i per això ho "disfresso" una mica. 

L'amassat el vaig fer amb Thermomix (en 2 minuts ho vaig tenir enllestit) però també us l'explico per fer-ho manual. Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 250g de farina d'ús comú
  • 50g de sucre glass "normal" 
  • 20g de sucre glass vainillat 
  • 1cdta d'espècies alsacianes 
  • 2 rovells d'ou 
  • 125g mantega a temperatura ambient, a daus petits
  • 1 polsim de sal 
  • Per decorar: 1 rovell d'ou+una cullerada de llet 
PREPARACIÓ MASSA THERMOMIX: 

1. Posem dins del got tots el ingredients i barregem 20 segons/Vel. 6. Retirem la massa sobre el pedrís de la cuina enfarinat i formem una bola. 

PREPARACIÓ MASSA TRADICIONAL: 

1. Tamissem la farina amb la sal. Reservem. 
2. En un bol barregem els sucres amb els ous i a continuació afegim la meitat de la farina. 
3. Incorporem la mantega a daus i la resta de la farina. Ho amassem ràpidament, fins que tots els ingredients estan ben integrats. Formem una bola, reservem. 

PREPARACIÓ DE LES GALETES: 

1. Escalfem el forn a 180º i preparem una llanda de forn amb paper vegetal. 

2. Escampem la massa amb l'ajuda del corró, fins que la tenim d'un gruixut d'uns 5mm. 

3. Amb l'ajuda del tallador, tallem les porcions de la massa i les anem desant a la llanda.

4. Quan les tenim totes tallades les pintem amb la barreja de rovell d'ou i llet. A continuació les enfornem durant uns 10-12 minuts (tot depén del vostre gust i del vostre forn). 

5. Una vegada ha finalitzat la cocció, les deixem reposar 5 minuts a la llanda i les retirem a una reixeta de refredar. 

Esperem a que estiguin fredes...i a gaudir d'elles! 






Comentaris

  1. Que bones han d’estar… amb gust de mantega… disfressades… i d’Alsàcia 🥰

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!