CANELONS DE GALTES AL VI NEGRE

 


Estic molt contenta amb el resultat d'aquests canelons que us porto avui. Us ho dic de tot cor! 
He gaudit del procés i del resultat...de tot! 

Tot va començar comprant galtes de porc de raça Ral d'Avinyó a Carnisseria Nogales. Tenia la idea de cuinar-les d'alguna manera especial i de seguida ho vaig tenir clar. Uns canelons! 
Les vaig cuinar a la cassola, fent xup-xup unes quantes hores i després van arribar els canelons. Mentrestant, vaig fer pasta per dinar i una part de la salsa de cocció de les galtes va ser la que va acompanyar els macarrons. Quina cosa més bona! Quasi que puc dir que les he gaudit tres vegades! 
El triturat i la beixamel ho vaig fer amb el TM6. La beixamel queda perfecta i només em va caler embrutar un estri (el got). 


Quan el meu fill em va dir "mare, em penso que són els millors canelons que he menjat mai"...quasi faig la llagrimeta. 
Vinga, no m'embolico més i us explico la recepta! 

INGREDIENTS: 
  • 3 galtes maques de porc Ral 
  • 1 ramet d'herbes 
  • 3 cullerades de farina 
  • 2 cebes grosses 
  • 4 alls 
  • 1 got i mig aprox.(mida got aigua) de vi negre
  • Sal
  • Pebre mòlt 
  • 14 plaques de canelons 
  • Per "lligar" la pasta dels canelons: 1 cda de farina (aprox.) i un rajolí de llet (a ull). 
  • Per la beixamel: 40g oli OVE, 500g de llet, 40g de farina, 1 polsim de nou moscada 
  • Formatge ratllat (per gratinar) 
  • Trufa ratllada (opcional) 
PREPARACIÓ: 

1. Cocció de les galtes: Tallem la ceba en juliana. Reservem. En una cassola posem a escalfar una quantitat generosa d'oli d'oliva VE amb els alls (vigilem que no es cremin). Mentrestant s'escalfa, salpebrem les galtes i les passem per farina. Quan l'oli està calent daurem les galtes i les retirem. En el mateix oli, sofregim la ceba. Quan està a metitat de cocció incorporem les galtes, el ramet d'herbes i el vi. Ho fem coure uns minuts a foc alegre i després el baixem al mínim. Mantenim la cocció durant dues hores i mitja aproximadament. Deixem reposar a la mateixa cassola fins el dia següent. 

2. Separem la carn de les les galtes de l'os  i les desfem amb les mans mateix. Reservem. 

3. Escalfem la salsa a la mateixa cassola i fem que redueixi una mica, que ens quedi consistent. La triturem i reservem. Una part d'aquesta salsa la podem utilitzar amb un plat de pasta. Ens reservem tres cullerades pels canelons. 

4. Triturem la carn de les galtes fins arribar a la textura que més ens agradi (jo ho vaig fer 3segons/Vel.7 al TM6). 

5. En una paella posem a escalfar la pasta dels canelons amb una cullerada de salsa, sense parar de remenar (si ho feu amb el Thermomix, 3 minuts/90º/gir invers/vel.cullera). Quan està calenta afegiu una cullerada de farina i la llet i no pareu de remenar durant uns 3 minuts (amb el Thermomix, 3 minuts/90º/gir invers/vel. cullera). Retirem la pasta i la deixem refredar. 

6. Mentrestant la pasta dels canelons es refreda, posem en remull les plaques de pasta. Quan ja estan al punt, les col·loquem sobre un drap de cuina. Escalfem el forn per poder gratinar els canelons. Preparem una llanda o unes safates individuals. 

7. Farcim els canelons, els tanquem i els anem dipositant a la llanda. Reservem. 

8. Preparem la beixamel. Li afegim dues cullerades de la salsa. Ja veureu quin sabor més especial!

9. Repartim la beixamel per sobre els canelons, empolvorem amb formatge ratllat (al gust) i els gratinem fins al punt que més ens agradi. 

Abans de servir-los podem ratllar una mica de trufa per sobre...és el toc final! I...a gaudir de valent! 



Comentaris

  1. Avui ja saps que és una de les receptes que m’agraden, veritat?
    Prnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!