SHARLOTKA, PASTÍS DE MAÇANA RUS #1bloc1recepta

 


Fa uns dies vaig veure al perfil d'Instragram de la @chezsilvia aquest pastís rus de maçana. Em va cridar molt l'atenció el seu nom...Sharlotka. No sé, el vaig trobar molt bonic! 
En qüestió de minuts em vaig posar a buscar recepta i ingredients i vaig fer cap al bloc Velocidad Cuchara. Tenia previst fer unes quantes coses a la vegada, i amb el TM6 avançaria força. És el meu gran ajudant a la cuina! 


Per fer aquest pastís vaig utilitzar farina d'espelta i, la veritat, em va agradar moltíssim el resultat. La recepta ens proposava altres varietats de farina, però jo vaig optar per aquesta (per provar). Vaig substituir la cdta d'essència de vainilla per la pasta de vainilla EuroVainille i vaig reduir la quantitat de sucre. 

Tinc molt clar que el repetiré, em va enamorar! 
I quan el torni a fer provaré fer-lo en un motlle una mica més petit (la recomanació era un motlle de 20cm i crec que amb un de 18 hagués quedat millor). 


Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 3 pomes golden 
  • 1cdta de postres de canyella (o al vostre gust)
  • 3 ous L
  • 85g de sucre
  • 100g de farina d'espelta
  • 1 polsim de sal 
  • 1 cdta de postres de pasta de vainilla 
  • Sucre glass per decorar 
PREPARACIÓ: 

1. Preparem un motlle rodó desmuntable. A la base hi posem paper vegetal de forn i l'aro l'untem amb mantega. Reservem. Escalfem el forn a 180º.

2. Pelem les maçanes, treiem el cor i les tallem a dauets petits (en algun lloc he vist a làmines, com la patata per fer truita). Les posem en un bol gran i les barregem amb la canyella. Reservem. 

3. PAS FET AMB THERMOMIX: Preparem el got del Thermomix amb la papallona. Aboquem els ous, el sucre i la vainilla. Ho batem durant 5minuts/37º/Vel.3,5. // PAS FET TRADICIONALMENT: en un bol gran aboquem els ous, sucre i vainilla i amb un batedor de varetes ho batem fins que ens queda una barreja esponjosa i blanquinosa. 

4. Dispositem els daus de maçana a la base del motlle que tenim preparat. Reservem. 

5. Al bol on teníem la maçana aboquem la massa dels ous i el sucre. Poc a poc anem incorporant la farina, tamissant-la. Ho anem barrejant suaument utiltizant l'espàtula, amb moviments envolvents. 

6. Aboquem la massa al motlle i ens assegurem que arriba bé a tot arreu. Fem uns copets suaus sobre el pedrís de la cuina. 

7. Ho enfornem durant uns 40minuts (controleu a partir dels 35min) o fins que el testador ens surt net. Quan ha finalitzat la cocció, el posem sobre una reixeta de refredar. 

8. Quan està fred, abans de servir l'empolvorem amb sucre glass al nostre gust. 

I ara només queda compartir-lo i gaudir molt amb ell! Ja veureu que bo és! 

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!