ARRÒS CALDÓS D'ORELLA I COSTELLA DE PORC


Fa uns mesos vaig guanyar un lot d'arrossos Montsià en un sorteig d'Instagram. Entre els arrossos del lot hi havia un paquet d'arròs llarg. Curiosament, no havia cuinat mai amb aquesta varietat d'arròs d'aquesta marca en concret i vaig buscar recepta per fer quelcom diferent. 
Buscant i remenant entre els meus llibres de cuina, vaig trobar un de receptes d'arròs  de la Carme Ruscalleda i em vaig quedar amb la que avui us presento. 
Em va cridar l'atenció que fos un arròs caldós fet amb arròs llarg. No ho havia vist fer mai! 
Els ingredients també em van agradar...costella i orella de porc. Sempre tinc orella al congelador! El meu pare la seca i me la dona talladeta. M'agrada posar-la a les llenties, fer-la com si fos el pop a la galega...i de tant, buscar una recepta diferent per utilitzar-la. 


Vaig fer alguna petita variació en els ingredients per adaptar-la al nostre gust. No vaig posar pebrot del piquillo ni la picada final d'all i julivert  i vaig reduir les quantitats de costella i orella. Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (4p): 
  • 300g d'arròs llarg 
  • 5 tallets d'orella per persona (o al gust)
  • 400g de costella de porc en dues o tres peces
  • 3l d'aigua aprox. 
  • Sal 
  • 1 all 
  • Pebre mòlt
  • 1 ramet d'herbes 
PREPARACIÓ: 

1. El primer que hem de fer és coure la costella i l'orella a banda. Ho farem el dia anterior al de la preparació de l'arròs. En una cassola dipositem la costella, l'orella, sal i el ramet d'herbes. Ho posem tot en fred i ho fem coure una hora i mitja.  Una vegada finalitzada la cocció ho deixem reposar fins el dia següent. 

2. Al dia següent separem el brou de les carns. La costella la tallem a trossets petits (dauets). Reservem. 

3. Escalfem el forn a 200º. Preparem una llanda amb una làmina de paper d'enfornar i col·loquem els daus de costella. Els reguem amb una miqueta d'oli i els empolvorem amb pebre mòlt. Els enfornem uns 10 minuts o fins que estiguin daurats. 

4. Posem al foc una cassola amb l'orella i uns 1,2l del brou de la cocció que tenim reservat. Quan comença a bullir aboquem l'arròs i el coem uns 13 minuts. 

5. Passats els 13 minuts de cocció de l'arròs incorporem els daus de costella daurats i ho fem coure un minut més. Rectifiquem de sal si és necessari. Ho servim immediatament. A l'hora de presentar-lo ho podem empolvorar amb pebre mòlt. 

Què us ha semblat? Jo el vaig trobar...deliciós! 








 

Comentaris

  1. Em va encantar aquest arròs caldos dorella i costella de porc. Deliciós. Molt bé elegits els ingredients. Gràcies.

    ResponElimina
  2. Un plato de lo mas completo y el sabor que le da la carne de puerco a ese arroz, no tiene comparacion, que delicia!
    Besos

    ResponElimina
  3. Jo deixaré que l’orella deixi el seu gust però després la deixaré a la cassola😂😂
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!