AJOBLANCO DE TOMACA AMB AMANIDA DE PATACA I CIRERES



Com ja sabeu, m'agrada anar provant receptes noves. Tinc la sort que a casa m'acompanyen i que ho puc anar fent. 

La recepta que avui us porto la vaig descobrir fa unes dues setmanes gràcies a Cookidoo. Potser pensareu que soc pesada...però últimament és la meva gran font de recursos. El fet de que tinguis ingredients, facis la cerca i et surtin múltiples opcions...em facilita molt la vida, la veritat. 
N'hi ha que ho desprecien i ho menysprecien, però la veritat, m'és igual! Com sempre dic, no sóc creadora ni cuinera...estic aquí per compartir tot allò que jo faig i descobreixo. No pretenc res més! 
El dia a dia, la feina, el ritme frenètic que portem, l'aprofitar els caps de setmana per "fer moltes coses"...el temps no em dona per a més. 
Voldria tenir-ne més per remenar amb tranquil·litat els meus llibres de cuina, triar una recepta que provar, preparar-la sense pressa, emplatar-la relaxadament, tenir més temps per fer la fotografia...
Tot el que faig ho faig molt a gust però sempre amb pressa i dient-me a mi mateixa "vinga, ràpid", "va, que mentrestant faig es cou això acabo de parar la taula"...
Gaudeixo fent-ho però m'agradaria que fos amb més pausa, baixant ritme, amb més "slow". 
Us passa a vosaltres? 

Deixo de banda les meves dèries i continuo amb la recepta! 
Tot i la senzillesa dels seus ingredients...la qualificaria d'una recepta de dia de festa! Sí, sí! Ens pot anar molt bé com a recepta de diumenge o de dia festiu. 
Fresca, molt agradable, suau i si la presentem bonica...quedem molt bé! 

Alguns canvis que he fet respecte a la recepta original: utilitzava pebrot i jo el vaig descartar. El vinagre que he utilitzat és el vinagremel Rubrum que us presentava fa unes setmanes. No vaig posar olives verdes farcides perquè...ho vaig oblidar! Però la veritat, no les vaig trobar a faltar. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 60g d'ametlla crua sense pell
  • 2 ous durs trossejats ben petitets
  • 1 all
  • 270g d'aigua
  • 50g de pa
  • 250g de tomaca madura tallada per la meitat i sense pelar 
  • 15g de vinagremel Rubrum 
  • 40g d'oli d'OVE
  • 150g de patata cuita tallada a trossos petits
  • 1/2 ceba petita tallada en juliana molt fina
  • Una dotzena de cireres sense pinyol tallades per la meitat
PREPARACIÓ: 

1- Posem l'ametlla crua en un bol i la cobrim amb aigua. Reservem. 

2- Mentrestant tenim l'ametlla en remull trossegem els ous, tallem la ceba en juliana, trossegem la patata cuita a daus petits. Ho anem abocant tot en un bol i ho barregem suaument. Cobrim amb film transparent i ho reservem a la nevera. 

3-Posem dins del got 20g d'aigua d'hidratar les ametlles, les ametlles escorregudes i l'all. Ho triturem durant 30segons/Vel.10. 

4- A continuació incorporem el pa, la tomaca, el vinagre, la sal i 250g d'aigua. Ho triturem durant 1 minut/Velocitat 10. Tot seguit afegim l'oli i ho emulsionem durant 30segons/Vel.5. Ho aboquem a un recipient hermètic i ho reservem a la nevera, que estigui ben fred fins el moment d'emplatar. 

5- Emplatem: al centre del plat col·loquem un anell emplatador i l'omplim amb la barreja de patata, ou dur i ceba. A continuació aboquem al voltant de l'anell la crema de tomaca i el retirem amb suavitat. Ho decorem amb les cireres, unes gotetes d'oli i un polsim de pebre mòlt. 

Us asseguro que tenim un plat de festa que de ben segur deixarà als vostres convidats embadalits! A gaudir-lo!


 

Comentaris

  1. Pesada o no ens portes unes receptes ràpides, fàcils, fresques i molt bones.
    No t’aturis 😉

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!