COPA DE MATÓ AMB PRÉSSEC GROC DE VINYA EN DUES TEXTURES #OlivaSupermercats

 


Les postres que us porto avui tenen com a ingredient principal la varietat de préssec que més m'agrada...el préssec groc de la vinya. 
És el meu preferit per la seva textura consistent, per la seva dolçor, el seu color de pell i el seu aroma. Ho té tot! 



És per tot això i perquè és una fruita que està en plena temporada, que l'hem triat com a protagonista  de la recepta del mes #OlivaSupermercats 

Quan vaig saber que tenia préssecs em vaig posar a buscar recepta dolça, unes postres. Em vaig topar amb un recull de receptes de la revista Cuina
Em va agradar la que avui us presento. La recepta original  demanava recuit però jo vaig he utilitzat mató i en compte de licor de préssec he utilitzat Licor 43. Per decorar, en compte de posar alfàbrega he posat menta. 
És molt fàcil de fer, només s'ha de fer la preparació de la mel de préssec. 
La recepta és per quatre persones. Us sobrarà mel de préssec i la podeu utilitzar per acompanyar el iogurt.


Les copes que utilitzat per presentar-les són de la meva mare, de quan els meus pares es van casar.  Vinga, us explico!! 

INGREDIENTS (4p aprox): 

  • Mel de préssec: 100g de mel de la varietat que més us agradi, 75g aigua, 100g de préssec groc de vinya tallat a daus, 2 fulls de gelatina, 100ml de Licor 43
  • Mató (dues cullerades per persona, al gust) 
  • 2 préssecs tallats a daus petitets (1/2 préssec per persona, aproximadament)
  • Fulletes de menta per decorar
PREPARACIÓ: 

1. Primer preparem la mel de préssec: en un cassó posem a coure la mel, l'aigua, el licor i els 100g de préssec. Ho fem coure a foc mig durant uns 20 minuts aproximadament. Quan falten uns 5 minuts per finalitzar la cocció, posem a hidratar les fulles de gelatina. Quan finalitza la cocció ho triturem amb la batedora. A continuació incorporem les fulles de gelatina escorregudes i les barregem fins que estan ben desfetes. Reservem al frigorífic fins que estigui freda. 

2. En el moment de presentar les postres a taula fem el muntatge: posem el mató a la base de la copa. A continuació col·loquem el préssec tallat a daus petits (ho fem en el mateix moment). Finalment ho cobrim amb la mel de préssec (quantitat al vostre gust) i ho decorem amb una fulleta de menta. 

Oi que no és gens complicat? Animeu-vos a preparar-les ja veureu que bones són! 

Al bloc tinc publicades altres receptes que porten préssec (cliqueu aquest enllaç), tant dolces com salades. Trobareu més idees!




Comentaris

  1. Caram!!! Que fàcil i que bo! I pel de casa que no li agrada el formatge amb iogurt😉
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!