BUNDT CAKE DE NADAL #1bloc1recepta


Volia fer un bundt ben nadalenc. 
Passejant un dia pel bloc de La Cocina de Frabisa vaig trobar aquest que avui us presento. Em va cridar molt l'atenció pel seu color roig preciós. Us avanço que jo no el vaig aconseguir...no sé si va ser per la tonalitat del colorant que tenia a casa o perquè no vaig posar-hi suficient. 

Vaig seguir la recepta gairebé al punt de la lletra, tot i que amb unes petites modificacions: vaig reduir una mica la quantitat de sucre, vaig posar llet sencera en compte de buttermilk i vaig posar pasta de vainilla en compte d'extracte. Tampoc no li vaig fer cobertura, simplement el vaig empolvorar amb sucre glass. 


El motlle que vaig utilitzar va ser el Pinest Forest de Nordic Ware. És molt bonic i fa molt d'hivern i Nadal. 
Vinga us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 150g de mantega a temperatura ambient, molt toveta
  • 280g de sucre 
  • 375g de farina de rebosteria
  • 2 cdts de cafè de colorant de color roig intens 
  • 3 ous M
  • 1 raig de pasta de vainilla
  • 10g de cacau en pols 
  • 1cdta de bicarbonat 
  • 1 polsim de sal 
  • 50ml de llet sencera 
  • 1cdta de vinagre blanc 
  • Sucre glass per decorar 
PREPARACIÓ: 

1. Escalfem el forn a 180º i preparem el motlle amb spray desemmotllant. Reservem. 

2. Tamissem la farina, la sal, el bicarbonat i el cacau. Retirem a un bol i reservem. 

3. Batem la mantega amb el sucre (amb la KA, amb accessori pala a velocitat 4) fins que estigui ben cremosa. 

4. Baixem la velocitat a la posició 1 i afegim els ous (d'un en un, no incorporem un fins que l'anterior no estigui ben integrat). A continuació afegim la vainilla, el colorant i el vinagre. Continuem barregant a velocitat baixa. 

5. Incorporem la farina tamissada i la llet. Ho fem alternant farina-llet-farina-llet-farina. Si convé, ho acabem de barrejar amb l'espàtula. 

6. Una vegada està tot ben barrejat, aboquem la massa al motlle. Fem uns cops damunt el pedrís de la cuina i allisem la superfície amb l'espàtula.        

7. Enfornem a 180º durant uns 15 minuts. Baixem temperatura a 170º i continuem la cocció uns 40-45 minuts fins que el testador surti net. Traiem el motlle del forn i el deixem reposar durant uns 10 minuts. Desemmotllem el bundt i el deixem refredar damunt una reixeta.  

8. Abans de presentar-lo, l'empolvorem amb sucre. 

I ja està! Ja el tindrem! Ara només ens quedarà gaudir-lo i compartir-lo.   


Comentaris

  1. Una preciositat de coc que té pinta de ser boníssim!!!!
    Amb aquest acabem el Nadal? 😉

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!