POLLASTRE DE CORRAL ROSTIT #1llibre1recepta

 


Feia molt temps que tenia ganes de cuinar un pollastre de corral. Tenia ganes de tornar a gaudir del sabor i textura del pollastre autèntic. 
Ara feia molt que no el comprava i...sabeu què? En compraré molt més sovint! 
A més a més, també tenia ganes de cuinar-lo de manera tradicional, seguint una recepta de les de tota la vida. 
El primer pas va ser encomanar-lo a Carnisseria Nogales de Móra d'Ebre. 
El segon pas va ser anar a consultar el llibre La Cuina catalana oblidada del que encara es cou i es menja, de Xesco Bueno (cuiner del restaurant Ca l'Esteve de Castellbisbal i conegut a les xarxes com Gastromimix. Us enllaço aquesta entrevista de Catalunya Ràdio que li van fer al programa La Fonda


He fet la recepta guiant-me per la del Xesco. Entre moltes, una de les coses que més m'agrada és que la recepta ofereix un ventall obert d'opcions...et fa un plantejament base i tu decideixes. 
Vaig començar a cuinar-lo en cassola i vaig finalitzar-la al forn. 
No vaig posar el pal de canyella durant la cocció (no va ser intencionat, em vaig oblidar), tampoc vaig utilitzar pastanaga i, en canvi,  vaig afegir-li uns pinyons (no hi consta a la recepta). 
El pas final de la recepta no el vaig fer. Vaig optar per no triturar les verdures de la cocció. M'agrada molt trobar la ceba, els trossets de tomaca...Potser quan repeteixi la recepta provaré de triturar-les i fer la salsa. 
Vinga, us explico com ho vaig fer! 

INGREDIENTS: 
  • 1 pollastre de corral tallat per rostir 
  • Oli d'OVE 
  • 1 cullerada de sagí 
  • 4 alls 
  • 2 cebes grosses trossejades (en talls grossos)
  • Un raig ben generós de vi ranci 
  • Un ramet d'herbes
  • 3 tomàquets de penjar tallats per la meitat
  • Un grapat d'orellanes
  • Un grapat de prunes 
  • Sal 
  • Un polsim de pebre  
PREPARACIÓ: 

1. Salpebrem el pollastre i reservem. 
2. En una cassola posem a escalfar el llard i l'oli. Daurem molt ben daurats els talls de pollastre. Els reservem. 
3. Escalfem el forn a uns 180º. 
4. A continuació afegim els alls i la ceba. Remenem i incorporem el raig ben generós de vi ranci (molt generós). Mantenim el foc fort durant uns minuts per que l'alcohol evapori. Tot seguit afegim les tomaques, el ramillet d'herbes, les orellanes, les prunes i els pinyons. 
5. Ho passem tot a la safata del forn, afegim un mig got d'aigua i ho enfornem fins que veiem que el pollastre està ben cuit. Durant la cocció anem girant-lo i vigilant que no es quedi sec. 
6. Una vegada finalitzada la cocció, podeu presentar el pollastre tal i com ho tenim o retirar les verdures i triturar-les. Com més us agradi! 

I ja està! Ja ho tindrem! Ara només queda gaudir-lo i compartir-lo com vam fer nosaltres. 
El nostre va formar part d'un dinar de Nadal amb els nostres estimats amics Ermini i Núria. Vam gaudir molt! 





Comentaris

  1. Un pollastre com aquest amb una recepta de les de sempre… avui, i ja ho saps que és així, em fas molt feliç😋

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Ese plato se ve delicioso! Feliz 2023!
    Besos

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!