SALMOREJO DE FIGUES

 


Aquesta setmana m'han fet un regal que m'ha agradat molt: una bona pila de revistes Thermomix de fa uns quants anys, de quan jo encara no tenia Thermomix i d'èpoques més recents. 
Moltes gràcies, Maite! No et pots imaginar el profit que en trauré!

Ahir la nit les vaig començar a fullejar i de seguida vaig tenir clar per la que començava: la que avui us presento, de la revista núm. 48 corresponent al mes d'octubre de 2012. 
L'he preparat fa una estona. L'he provat i m'ha semblat una delícia. He fet les fotografies i com encara estic de vacances (últim dia!) he decidit a publicar-la tot seguit. Així que aquí estic! 

Un dels ingredients protagonistes són les figues. M'encanten! I cada vegada més, la veritat. 
Estan en plena temporada i enguany hi ha molt bona collita. Així que, aprofitem que és producte de temporada i d'aquí per portar-lo a les nostres cuines! 

És molt fàcil i ràpid de preparar, és un pim-pam. I el resultat...espectacular! 
El vinagre que he utilitzat és el vinagremel Rubrum amb mel de taronger, producte de la Ribera d'Ebre. S'ha convertit en un imprescindible a la meva cuina. Li dona un toc diferent a tot...molt suau. M'encanta! 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (4-5 racions): 

  • 250g de tomàquets pera partits per la meitat
  • 250g de figues netes i amb pell
  • 2-3 figues per decorar 
  • 10g de vinagremel 
  • 1/2 all 
  • Un polsim de sal
  • 50g de molla de pa 
  • 50g d'oli d'OVE 
  • Un polsim de pebre mòlt (opcional)
  • Anxoves o pernil salat a daus per decorar 
PREPARACIÓ: 

1- Poseu dins del got del Thermomix o de la batedora els tomàquets, les figues, el vinagre, l'oli, la sal, l'all, el pa i l'oli. Si ho feu amb Thermomix tritureu 2minuts/Vel. progressiva 5-10 i si ho feu amb una batedora, a màxima potència fins que tot està ben triturat. 

2- Ho serviu en un bol o un plat, acompanyat de les figues tallades a quarts i una anxova (o dauets de pernil salat). 

Veureu que no és molt líquid i que no és per menjar-ne molta quantitat. Això sí...és per disfrutar! I molt! 

Comentaris

  1. Em pareix rebó, quin gust de plat❤️

    ResponElimina
  2. La probaré!!.. crec q te q ser molt bona!!!.. gràcies🥰

    ResponElimina
  3. Me ha encantado la idea. Ya no sé q más hacer con los higos q me han regalado, probaré tu deliciosa receta. Besicos

    ResponElimina
  4. Ja saps que les figues i jo… no! Però igual el faig com a tapeta per algun dels dinars a la fresca que encara queden😉

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  5. Thanks for your passion in making this blog so informative

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!