COC D'AVELLANES I MAÇANA

 


Aquest coc el vaig veure fa uns dies a Instagram. La Cooperativa Avellanera de la Selva del Camp publicava una imatge i la recepta. A més a més, animaven a preparar-lo. I què vaig fer jo? Doncs posar-m'hi mans a la massa! 
Vaig engegar la Kitchen Aid...que feia molts dies que no ho feia. 
És un coc que sabor de tardor. La maçana i les espècies ho fan possible. 
Respecte a la recepta original que ens proposaven, vaig substituir la mantega per sucre i vaig reduir quantitat de sucre (i vaig barrejar sucre blanc i sucre moré). 


INGREDIENTS:
  • 300g de maçanes netes, pelades i tallades a trossos
  • 150g d'avellanes torrades picades 
  • 300g de farina de blat d'ús comú
  • 7g d'impulsor químic Royal 
  • Un polsim de sal 
  • Un polsim de canyella (al gust) 
  • Un polsim de nou moscada en pols (al gust) 
  • 150g de sucre (meitat blanc, meitat moré) 
  • 190g d'oli d'OVE
  • 4 ous 
  • Una culleradeta de pasta de vainilla 
  • 240ml de llet (jo l'utilitzo desnatada i queda bé) 
  • Sucre glass per decorar (opcional) 
PREPARACIÓ: 

1. En primer lloc, escalfem el forn a 180º i preparem el motlle. He utilitzat un motlle rodó desmuntable de 25cm (grandet). 

2. En un bol gran tamiseu la barreja de farina, la sal, la canyella, la nou moscada i l'impulsor. Reservem. 

3. Batem l'oli el sucre fins que el sucre està ben desfet. Ho vaig fer amb l'accessori varetes a velocitat alegre. 

4. A continuació incorporem els ous i la pasta de vainilla. Ho fem d'un en un, a velocitat baixa. No afegim un fins que l'anterior no està totalment integrat. Canviem les varetes per l'accessori pala. 

5. La barreja de la farina, la barreja d'ous sucre i oli i la llet la fem en tres vegades: al bol de la barreja líquida afegim la meitat de la farina-afegim la llet- afegim l'altra meitat de la farina. 

6. Una vegada tenim la massa preparada, incorporem les avellanes picades i la maçana trossejada. Ho barregem amb l'espàtula i aboquem la massa al motlle. Fem uns copets sobre el pedrís i portem el motlle al forn. 

7. Enfornem durant uns 50-55 minuts o fins que el testador surt net. Una vegada finalitzada la cocció, deixem reposar el motlle uns 10 minuts. Desemmotllem el coc i el deixem refredar sobre una reixeta. 
En el moment de presentar-lo l'empolvorem amb sucre glass. 



Comentaris

  1. Les avellanes de l’Avellanera estan boníssimes! Per a mi són les que tenen el millor torrat. De fet, tot el que venen en aquesta cooperativa està moooolt bo! Tenen web per poder fer comanda i t’ho porten a casa.
    Aquest coc, el provo de fer amb la thermomix. Gràcies!😉

    ResponElimina
  2. Ja saps que em va picar la curiositat quan el vaig veure a l'insta de l'Avellanera, però quan el vas fer tu ja no vaig dubtar ni un moment en fer-lo.
    És mooooolt bo.

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!