COC DE TARDOR DE PASTANAGA I FARINA D'AMETLLA A L'AROMA DE L'ALSÀCIA


Amb aquest coc vull donar la benvinguda a la tardor. Pel que fa a les temperatures no notem que ja la tenim aquí...només ho sabem pel calendari. 
Vaig triar un dels meus motlles Nordic Ware, el que fa més de tardor i un dels que més m'agrada. 

 


La recepta que vaig fer és de Cookidoo i el vaig fer amb el meu TM6. És ideal per aquests cocs que trituren fruita i verdura. 
Respecte a la recepta original, vaig reduir quantitat de sucre i no li vaig posar pell de llimona; la vaig substituir per pasta de vainilla. A més a més, vaig incorporar una culleradeta d'espècies de l'Alsàcia que em van portar fa un temps. Míriam, moltes gràcies per pensar en mi! 
Veureu que no porta ni oli ni mantega...amb el greix de l'ametlla ja és suficent. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 150g de sucre
  • 300g de pastanagues netes, pelades i trossejades 
  • 300g de farina d'ametlla
  • 4 ous 
  • 80g de farina de rebosteria
  • 15g d'impulsor Royal
  • 1 polsim de sal 
  • 1cdta de barreja d'espècies de l'Alsàcia 
  • 1 raig de pasta de vainilla 
  • Sucre glass per decorar 
PREPARACIÓ: 

1. En primer lloc, preparem el motlle. El ruixem amb spray desemmotllant. El col·loquem cara avall (amb un paper de cuina a sota) i reservem. Escalfem el forn a 180º. 

2. Posem dins del got el sucre i el pulveritzem durant 20 segons/Vel. 10. 

3. Incorporem la pastanaga trossejada i ho trossegem durant 20 segons/Vel.5 (de manera tradicional, ho podem fer amb una picadora tipus 1,2,3). 

4. Tot seguit incorporem els ous i la pasta de vainilla i ho barregem 5 segons/Vel.7. 

5. Ara arriba el moment d'afegir la farina d'ametlla, la farina, el polsim de sal i l'impulsor. Barregem 6 segons/Vel 4 i en finalitzar ho acabem de barrejar molt bé i suaument amb una espàtula. 

6. Aboquem la massa al motlle, l'allisem i fem uns copets sobre el pedrís. Ho enfornem durant uns 45 minuts o fins que el testador surt net. Si ho feu en un motlle grandet i la massa us queda més baixeta, amb 40 minuts és possible que tingueu suficient. 
Una vegada ha finalitzat la cocció deixem reposar el motlle uns 10 minuts. Després desemmotllem i deixem refredar el coc sobre una reixeta. 

7. Quan el coc està fred, l'empolvorem amb sucre glass. 

Crec que us agradarà, no en tinc cap dubte! És un coc molt saborós, flonjo i humit. 



Comentaris

  1. Un coc de tardor boníssim… amb les espècies d’Alsàcia l’has arrodonit😋

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Tot el que porta ametlla en rebosteria és una meravella. M'encanta la combinació amb la safanòria. T'ha quedat molt xulo. Besets.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!