CREMA DE CARABASSA AMB TORTEL·LONI #receptaOlivaSupermercats



La recepta d'avui és de tardor total. 
Té com a protagonista i ingredient principal la carabassa violina, que podem trobar a Oliva Supermercats en un tamany ideal. És una carabassa molt suau, molt dolceta i amb un color molt bonic. 


Una de les últimes receptes publicades a Cookidoo vaig veure que era una crema de carabassa amb raviolis. Com altres vegades em passa, va ser com un amor a primera vista. Va ser veure-la i decidir que havia de fer-la sí o sí. M'encanten les cremes, m'encanta la carabassa i m'encanta provar noves receptes! 



Com altres vegades, he adaptat els ingredients al meu gust o als ingredients que tinc a casa. La recepta original demanava escalunyes (chalotas); com normalment no en tinc vaig optar per una combinació de porro, ceba i all. El brou que vaig utilitzar va ser el concentratque preparo amb el meu TM6. Molt natural i sense cap conservant! 
Per últim, en compte de posar raviolis vaig utilitzar tortel·loni, que és el que tenia a casa. Ah! Vaig eliminar l'alfàbrega fresca del llistat d'ingredients. 
Vinga, que us explico la recepta! 

INGREDIENTS:
  • 1 porro
  • 1 ceba mitjana
  • 2 alls 
  • 1 carabassa violina petita (400g aprox.)
  • 100g de patata tallada a trossets petits 
  • 30g d'oli d'oliva verge extra
  • 100g de daus de bacon fumat 
  • 800g d'aigua 
  • 1 cdta de concentrat de pollastre casolà
  • 1 polsim de sal 
  • 1 polsim de pebre mòlt 
  • 1 polsim de nou moscada 
  • 200g de tortel·lini frescos 
PREPARACIÓ: 

1. En primer lloc preparem un sofregit suau amb el porro, la ceba, els alls i el bacon. 
Amb el Thermomix primer trossegem el porro, la ceba i l'all durant 3 segons /Vel.5. A continuació incorporem l'oli i el bacon i sofregim 3minuts/120º/Gir invers, velocitat cullera. Retirem a un bol el sofregit i reservem. 

2. En segon lloc, hem de coure la carabassa i la patata juntament amb les espècies. 
Amb el Thermomix, posem dins del got la carabassa trossejada, la patata, l'aigua, el concentrat de brou, la sal, la nou moscada i el pebre mòlt. Ho fem coure durant 15 minuts/100º/Velocitat 1. 

3. Una vegada finalitzada la cocció, triturem fins obtenir una crema molt suau. Amb el Thermomix triturem 30segons/ Vel.5-10 progressiva. 

4. Incorporem el sofregit reservat i els raviolis. Continuem la cocció durant el temps que diu el paquet de la pasta/100º/Gir invers, Vel.1

I ja està! Ja ho tenim preparat per servir i per gaudir-lo moltíssim. 
Si us agrada tant com a mi...xalareu de valent i repetireu! 



Comentaris

  1. Una molt bona combinació, de ben segur que provaré!:=)
    Gràcies, MªAssumpció

    ResponElimina
  2. Amb les variacions que has fet la trobo perfecta, però buscaré l'original :-D
    També m'agrada la carabassa, provar receptes noves, versionar i, a més, ara tinc concentrat de caldo.

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!