CREMA DE PORRO I PATATA


Aquesta crema és de les primeres cremes "diferents" que vaig començar a fer quan em vaig casar. A l'hora de preparar dinars familiars volia fer quelcom diferent del que la mare i la sogra feien a casa. Ara, al cap dels anys, quasi que és a la inversa.......vull fer les mateixes receptes que elles!!!!!!

No recordo d'on vaig treure la recepta.......si d'una revista, d'un programa de la tele o d'un llibre. Fa 16 anys........descartat internet!!!! 


INGREDIENTS: 
  • 2 porros grossos tallats a rodanxes
  • 3 patates tallades a rodanxes
  • nata líquida per cuinar (pot ser lleugera)
  • 1l de brou (jo ho vaig fer amb aigua i "Avecrem")
  • Sal, pebre, oli d'oliva
ELABORACIÓ: 
  1. Posem oli en una cassola i sofregim el porro. 
  2. Quan està una mica fet, afegim la patata i continuem sofregint. Ho anem remenant sovint. 
  3. Aboquem el brou i ho deixem coure.
  4. Quan la patata i el porro estiguin cuits, ho retirem del foc. Triturem amb la batedora.
  5. A continuació ho empebrem i afegim la nata líquida. Ho tornem a posar al foc fins que torna a bullir.
  6. Ho podem servir acompanyat d'uns crostons de pa torrat, d'unes gambetes, d'uns trossets de xampinyons fregits..... 





Comentaris

  1. Nomes veient la cremositat de la crema, se m'ha fet la boca aigua!
    I m'ha fet molta gràcia el comentari de que t'agradaria saber fer les receptes de la mare i la sogra. A mi em passa el mateix..
    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jjjjajajajj!! Oi que sí??? De jove vols unes coses i quan madures....unes altres!! Així és la vida!!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  2. Hola Olga
    Quina crema de porros mes ben cuinada ¡¡¡ Jo la preparo igual. Tens molta rao, quan ets jove vols innovar i diferenciar-te de les costums de sempre i el temps ens fa tornar a cas i les costums de sempre. Tens receptes que m'agraden molt.
    He fet una entrada de la Trobada Blocaire, et deixo l'enllaç per si ho vols veure. Espero que t'agradi ¡¡¡
    http://cangrejogrande.blogspot.com.es/2012/11/primer-encuentro-de-bloggers-de.html

    Una Abraçada, Agustí Cangrejo Grande

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara mateix hi entro!!!!!
      Per cert....al costat tinc a un element que no em para de marejar dient-me que he de fer els teus macarrons amb cervesa....jejejjj...t'imagines qui és, oi???
      Una abraçada ben forta!
      Olga

      Elimina
  3. A mi m'encanten les cremes i ara que ve la fred encara més. Probaré de fer-la, és molt sencilla, cremosa i segur que està bonisima.
    Petons :)
    Mar, de EQNME

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Mar!!

      Les cremes són fàcils de fer, oi? A mi m'agraden molt i als meus també. En faig una de xampinyons que també és molt fàcil de fer, i una de gambes........mmmmmm!!!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  4. Ohhhhh que bona!!! ajajajaj a totes ens pasa el mateix!!! de joves volem innovar i amb l'edat tornem a les nostres arrels!!!
    Salut!
    Lourdes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És veritat!!! Però nosaltres....ho compaginem tot, oi????
      Salut i petons,
      Olga

      Elimina
  5. Es nota que comença a fer més fresca; tenim més ganes de menjar calent i de cullera! les cremes són fantàstiques, i sempre són un bon inici d'àpat.

    Bet

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí!! Ara arriben les cremes, les sopes, les olles barrejades.......menjar d'hivern!!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  6. Ideals per sopar .Vaja, que es quan les acostumo a menjar...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un bon sopar!!!! La sopeta calenta a l'hivern.....a mi també m'agrada per sopar!!
      Salut i petons,
      Olga

      Elimina
  7. Olga,
    Una molt bona crema. Penso que totes hem tingut uns principis experimentals molt divertits. Jo em feia un fart d'obrir llaunes...i trobava a faltar la cuina de la mama.
    Nani

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs...sí!!! Els inicis són divertits i estan plens d'anècdotes!!! Amb els anys...l'experiència és un grau!Ara.....també hi ha moments que la cuina de la mama....és la cuina de la mama!!
      Petons,
      OLga

      Elimina
  8. La faig igual que tu! Demà al mercat comrparé porros, me n'has fet vindre ganes... fa temps que no en faig. Naltros tant la mengem calenta com freda( a l'estiu).

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs mira!! natros ho fem igual!! A l'estiu freda i a l'hivern calenta!! És molt bona!!!!I la pots fer més espesseta o més lleugera!
      Salut i petons,
      Olga

      Elimina
  9. Molt bona! Ara ja venen molt de gust les cermes ben calentes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Entre les cremes i les sopes.......ens treiem lo fred de damunt!
      Salut i petons,
      Olga

      Elimina
  10. He he he Olga, a mi em va passar el mateix, la famosa Vichysoise va ser de les primeres coses diferents que vaig fer... i ara em deleixo per un bon caldet o per una sopeta de Nadal a l'estil àvia!! Això no treu que de tant en tant cremetes de porros, carabassó i demés també en fem.

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  11. Pues a mí me gustan tanto las sopas como las cremas. Con tu permiso me quedo por aquí.

    Un saludo.

    http://hogardiez.blogspot.com.es/

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Me parece muy bien, Marta!
      A mí me pasa como a tí, las sopas como las cremas. En invierno apetecen.....muchísimo!
      Saludos,
      Olga

      Elimina
  12. Una crema molt adient pel temps d'hivern i no és complicada. Caldrà provar-la. Petons.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!