NATILLES DE TARONJA


El dia de Reis vam anar a dinar a casa dels meus cunyats, a Benifallet. Tenia ganes de preparar postres amb les taronges navelines que tot just el matí anterior havíem anat a collir a l'hort de Fons (el seu hort, el que havia estat del meu sogre). 
Em vaig decantar per aquestes natilles perquè vaig pensar que no serien excessives per menjar-les després d'un dinar de festa i perquè...no les havia fet mai abans! Tenia ganes de saber quin seria el seu gustet! Potser va ser atrevit portar-les sense haver-les tastat però...jo sóc així! M'atreveixo! 
La recepta la vaig treure del Recetario de Thermomix, per internet. 
El toc decoratiu de les natilles va ser la taronja confitada que vaig preparar el dia anterior. La primera vegada que la preparo! 
Ah! No ho recordava! Les vaig fer amb ous de casa...quina diferència! Vinga, us explico!

INGREDIENTS (8 gots): 
  • 500g de llet sencera
  • La pell d'1 taronja 
  • 1 branca de canyella
  • 130g de sucre
  • 1 cdta de sucre vainillat
  • 3 ous
  • 15g de Maizena
  • Suc d'1 taronja gran
  • Taronja confitada per decorar (també podeu posar una galeta, fideus de xocolata,...)
PREPARACIÓ: 
  1. Col·loquem la papallona al got i aboquem la llet, la pell de taronja, la canyella, els sucres, els ous i la Maizena. Programem 8min/90º/Vel.2.    
  2. Una vegada finalitzat aquest temps de cocció retirem la pell de taronja i la branca de canyella. 
  3. Afegim el suc de taronja i barregem 1 minut/Vel.4. Si voleu preparar les natilles de manera tradicional, heu d'incorporar el suc de taronja abans de posar a coure-ho al foc. 
  4. Repartim les natilles en els gots que tenim preparats.                 
  5. Tallem unes rodanxes de taronja confitada a triangles petits i decorem les natilles. La quantitat....al vostre gust. Aquesta vegada vaig ser prudent i vaig posar poqueta; la propera em penso que augmentaré la quantitat!                                         
  6. Les deixem refredar a la nevera un mínim de 4h abans de menjar-les. 
I ja està...a gaudir d'unes postres fetes amb producte de temporada! La nostra estimada taronja, la taronja de Benifallet! 





Comentaris

  1. Respostes
    1. Gràcies, Lolines! És senzillet però...molt bo!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Nenaaaa, amb aquests ingredients tan bons ha de ser una delícia!!!!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho són! Senzilletes, sense cap complicació i...molt bones!
      Petonets, Glòria!
      Olga

      Elimina
  3. Unes bobes postres i ben fàcils, a casa els agraden molt!!petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Van agradar molt, Teresa! Aviat les repetiré!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Bon Any Olga i uns postres fácil i mol bo
    petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Miquel! Han estat tot un èxit!
      Petonets i...bon cap de setmana,
      Olga

      Elimina
  5. Aquest hort de Fons és un tresor! I aquestes taronges navelines estic segura que van fer unes natilles perfectes! Una proposta lleugera i bona per acabar un bon àpat!
    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Marta! Som afortunats de poder disposar de collita de taronja, mandarina i llimona...és com un tresor. Les natilles...un èxit!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  6. Crec que les faré aquesta setmana...

    Petonets.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!