CÓC DE PLÀTAN I NOUS #1+-100Desperdicio0

                   

Avui us porto una recepta dolça i us presento un nou repte amb el que m'he animat a  participar i espero fer-ho mes a mes. De fet, el repte és nou però a la seva organitzadora la coneixem des de fa molt temps. Us parlo de la Marisa de THERMOFAN i del seu repte 1+-100 O DESPERDICIO!                                                   Proyectos

Marisa ens proposa cuinar per tal de reciclar aliments, reduir  el malbaratament, estalviar i tenir cura del medi ambient. Una gran proposta! Us animo a que entreu al seu web i us animeu a participar. Jo procuraré fer-ho mes a mes! 


La meva aportació d'aquest mes de juliol és un cóc de plàtan. No us passa que de tant en tant us queden dos plàtans ballant per la fruitera, es van posant madurs i com més madurs estan més sols ballen? Doncs mira, això és el que va passar amb dos plàtans de la meva fruitera i vaig decidir "reubicarlos" dins un cóc. La recepta és del llibre REPOSTERÍA Y PASTELERÍA I, de Thermomix. 



La recepta original porta nous pecanes però jo he posat de les nostres, de les nous nostres del "terreno". Vinga, us explico!

INGREDIENTS:

  • 2 plàtans madurs
  • 130g de sucre 
  • 2 ous
  • 1 iogurt natural 
  • 70g de mantega
  • 160g de farina de rebosteria
  • 1cdta d'impulsor químic Royal
  • 1 polsim de sal
  • 20g de nous
  • Sucre glass (opcional, per decorar)  
PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a 180º. 
  2. Preparem el motlle: o l'untem amb mantega i l'enfarinem una mica o el ruixem amb spray desemmotllant. 
  3. PREPARACIÓ AMB THERMOMIX: introduir dins el got el plàtan, la mantega, el sucre i els ous. Barrejar 30 segons/Vel.5. // PREPARACIÓ TRADICIONAL: aixafem molt ben aixafats els dos plàtans. Els barregem amb la mantega el sucre i el iogurt. Incorporem els ous d'un en un (fins que un no està ben incorporat no afegim el següent). 
  4. PREPARACIÓ AMB THERMOMIX: Afegim la farina, l'impulsor, la sal i les nous i barregem 4 segons/gir esquerra/Velocitat 4. Ho acabem de barrejar amb un espàtula. // PREPARACIÓ TRADICIONAL: tamissem la farina, l'impulsor i la sal. L'anem barrejant molt poc a poc amb la massa anterior. Acabem barrejant-ho tot amb una espàtula. 
  5. Aboquem la massa al motlle i fem uns copets sobre el pedrís de la cuina. 
  6. Enfornem durant uns 40 minuts o fins que quan el punxem amb un testador aquest ens surt net. 
  7. Deixem reposar uns minuts dins el motlle i desemmotllem. 
  8. Si volem, el podem empolvorar amb sucre glass. 
I ja està! Ja tenim un deliciós cóc amb gust de fruita preparat per formar part d'una sobretaula, d'un berenar, d'un esmorzar...el que ens vagi millor! 







Comentaris

  1. El coc boníssim, el repte està moooolt bé, a veure si tinc temps i m'afegeixo i el motlle 😍😍😍😍
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Glòria...et veig al repte! El motlle....és molt bonic1
      Petonets i molt bona setmana,
      Olga

      Elimina
  2. Es un del meus preferits!!!...m'agrada moltíiiiisssim!!!
    Quan tinc un parell de platans massa madurs, és una de les meves opcions i de vegades afegeixo unes gotes de xocolata!:=)MªAssumpció
    El motlle una "CUCADA", m'encanta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mmmm....amb xocolata! Tu el millores! i molt!
      Molts petonets, Assumpció!
      Olga

      Elimina
  3. Estimada Olga. He entrat al meu blog i automàticament m'ha sortit la teua recepta, així que aquí estic bocabadada. El motlle és preciós. La recepta és un bon aprofitament de dos plàtans avorrits. Ja saps que és un plaer tenir-te i comptar al teu compromís en el reciclatge i el 0 desperdici.
    Una forta abraçada.
    No oblides el hashtag #unomasmenos100desperdicio0 per a compartir.
    Gràcies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És un plaer poder formar part de la teva proposta, Marisa! Encantadíssima estic! Ara vaig a enllaçar l'entrada a la teva aplicació.
      Molts petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Que bonito tiene que estar bien rico!!besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Muchas!
      Gracias por tu visita y buena semana.
      Besos,
      Olga

      Elimina
  5. Jo amb aquests dos plàtans ballarins de la fruitera faig galetes amb avena! Un dia provaré de fer aquest coc!!!
    Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo faré les teves galetes, Marta!
      Molts petonets i bona setmana,
      Olga

      Elimina
  6. Muy buena manera de reciclar y cero desperdicio y ademas queda un postre de los que no puedes dejar de pillar un trozo o dos.
    Bona setmana
    petons

    ResponElimina
  7. La pinta ho diu tot... pero el motlle m'encanta...!! bon estiu!! petons

    ResponElimina
  8. Felicitats Olga!
    Ha quedat molt bonic amb aquest motlle, el repte i uns ingredients molt bons:)
    Excel·lent berenar! o per portar d'excursió
    Bona setmana!

    ResponElimina
  9. m'encanta la forma del motlle i el sabor deu ser brutal!! el plàtan li dóna un "noseque" als postres, oi, que és deliciós! petons

    ResponElimina
  10. Hola Olga, los bizcochos de plátano o bananas como le conocemos por acá me gustan todos, una deliciosa manera de aprovecharlos..
    un beso

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!