FOCACCIA DE PUGLIA


A casa ens agrada molt la focaccia! Però que molt! Em penso que alguna vegada us ho havia dit, oi?
Fa unes setmanes vaig estrenar un nou llibre de Thermomix, el COCINA ITALIANA. La primera recepta que vaig decidir provar va ser la que avui us porto, una FOCACCIA DE PUGLIA (regió del sud d' Itàlia). 



És una massa més enganxosa que altres amb les que he treballat però el resultat és...impressionant! Es caracteritza per portar patata, una peculiaritat de la zona originària. 
Vinga, us explico! 




INGREDIENTS: 
  • 150g de patata tallada a trossets de 2-3cm
  • 250g d'aigua
  • 25g de llevat fresc
  • 1 cdta de sucre
  • 50g d'oli d'OVE
  • 350g de farina de força
  • 150g de farina d'ús comú
  • 1cdta de sal
  • 2 alls
  • Tomàquets cherry tallats en dues parts
  • 1 polsim d'orenga seca
  • 1 mica de sal grossa 

PREPARACIÓ:
  1. Posem dins el got la patata i la trossegem 10segons/Vel.7. Baixem la patata al fons del got amb l'ajuda de l'espàtula. 
  2. Afegim 50g d'aigua, el llevat i el sucre. Barregem 2 minuts/37º/Vel.2. 
  3. Incorporem 200g d'aigua, 20g d'oli, les farines i la sal. Amassem 6minuts/Espiga. 
  4. Retirem la massa del got, formem una bola i la reservem dins un bol (untat amb oli). El cobrim amb film transparent i esperem a dobli el seu volum. 
  5. Posem dins el got 15g d'oli i els alls. Ho piquem 4segons/Vel.8. Amb l'espàtula ho baixem al fons del got. 
  6. Afegim els tomàquets, l'orenga i la sal grossa i barregem 10 segons/gir esquerra/Vel.1. Retirem a un bol i reservem. 
  7. Escalfem el forn a 230º. 
  8. Greixem amb 15g d'oli d'oliva la safata del forn amb la que courem la focaccia. 
  9. Aboquem la massa sobre la safata del forn i l'escampem amb les mans, fent pressió amb els dits. La repartim molt bé per tota la safata. 
  10. Repartim la barreja dels tomàquets i pressionem una mica amb els dits per que quedin integrats a la massa. 
  11. Enfornem la focaccia durant uns 15-20 minuts. 
  12. Una vegada ha sortit del forn la deixem refredar sobre una reixeta o si voleu...us la podeu menjar calenteta! Com més us agradi





Comentaris

  1. Ostres amb patata! I no queda crua? que curiós!!
    ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nooo, gens! És el que em va sorprendre!
      Petonets i molt bona tornada a la feina!
      Olga

      Elimina
  2. A la coca de Sant Joan vam posar la patata cuita, ara crua?
    Cal anar variant!!!..."disfruta" de la cuina i...de l'estiu!:=)MªAssumpció

    ResponElimina
    Respostes
    1. Anem provant,Assumpció! Ara d'una manera,ara d'una altra....
      Petonets i el meu desig igual per tu! Gaudeix de l'estiu!
      Olga

      Elimina
  3. Em xoca la patata crua, les coques menorquines d'albercoc en porten, però és cuita.

    La pinta és boníssima 😋
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi em va fer dubtar però...queda molt bé! És una massa molt bona!
      Petonets i....a gaudir de les vacances!
      Olga

      Elimina
  4. Estimada Olga. No m'extranya gens l'ús de la patata en la massa, perquè jo de menuda tenia una tia que feia una coca i li posava, però bollida.
    La meua mare no recordava quantitas i jo vaig intentar experimentar i em va quedar prou bé. La tinc publicada fa prou i de segur, que ara que sé més de masses, si la repeteix, canviaré coses.
    Coneixia la focaccia de Puglia, però no l'he fet ni tastat mai.
    Es veu molt molleta la teua focaccia i m'encantaria fer-la.
    Molt bon diumenge.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És una massa molt bona, Marisa! És sorprenent que s'utilitzi patata crua!
      Molts petons i bona setmana,
      Olga

      Elimina
  5. em tornen boja les focaccies, i és una llàstima perquè ara no menjo blat i m'ho estic perdent, però els meus intestins ho agraeixen jeje! aquest estiu me'n vaig a Cerdenya, a veure si descobreixo plats interessant per compartir!! bon estiu i petonets!!

    ResponElimina
  6. Sorprendente focaccia con la patata y los libros siempre nos aportan o nos dan ideas magnificas, no tengo la mas mínima duda de que también esta irresistible Olga.
    Petons

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!