MOLLS AL FORN A L'ESTIL DE #KarlosArguiñano



Vaig comprar aquests molls sense saber ben bé com els cuinaria. Moltes vegades em passa! Diria que la majoria! En compte de pensar com ho cuinaré i comprar-ho...ho compro i després penso com ho cuino. Sobretot em passa amb el peix, potser perquè quan vaig a comprar-lo mai no sé ben bé el que em trobaré. 
Sóc així, que hi farem! 


Decidida a cuinar els molls vaig remenar entre els meus llibres de cuina...concretament entre aquells que ens presenten receptes més del dia a dia, més de cuina de mercat. Vaig fer cap al 1.069 RECETAS, de Karlos Arguiñano (primera edició, de l'any 1996), i vaig triar la que avui us presento: uns molls al forn. 
L'he fet tal qual proposa en Karlos però canviant un procediment: el sofregit de la ceba, el porro, l'all i el pebrot l'he fet amb el meu TM6. El motiu pel que l'he fet amb el Thermomix és perquè aquest tipus de sofregits em senten millor a l'estómac si els cuino amb ell. 
Tampoc no vaig enfarinar els molls! Vosaltres ho podeu fer si ho preferiu. 

INGREDIENTS (2p): 
  • 6 molls petits (així eren els que vaig comprar)
  • 100g de pernil salat 
  • 1 porro gran 
  • 1 ceba petita
  • 1 pebrot verd petit (dels tendres) 
  • 1 all 
  • sal
  • 1 got petit de vi blanc
  • 1 polsim de pebre roig de La Vera
  • 1 fulla de llorer
  • Oli d'oliva verge extra
  • 1 got de brou de peix o aigua 
ELABORACIÓ: 
  1. Preparem una safata que pugui anar al forn. 
  2. Escalfem el forn a 200º.
  3. Tallem el pernil salat en tires ben fines i petites.  En una paella petita enrossim les tires amb una mica d'oli. Reservem. 
  4. Tallem les verdures ben petites i les sofregim uns minuts amb una mica d'oli (jo ho vaig fer amb 30g d'oli, 6 minuts/120º/Vel.1 amb la reixeta). Incorporem al fulla de llorer i ho continuem sofregint durant uns minuts més (4minuts/120º/Vel.1). A continuació afegim el vi i ho ofeguem uns dos/tres minuts més (3minuts/Vel.1/120º). Ho retirem del foc, ho empolvorem amb una mica de pebre roig de la vera i barregem. Aboquem el sofregit a la llanda que tindrem preparada. Reservem. 
  5. En una paella a banda posem una mica d'oli i fregim una miqueta els molls (prèviament salats). Els posem sobre les verdures que tenim preparades a la llanda. 
  6. Aboquem el got de brou de peix (o aigua) i repartim per sobre les tires de pernil que tenim reservades. 
  7. Ho enfornem uns 5 minuts a 200º i plat enllestit. 
Us asseguro que van quedar boníssims! Una altra recepta que es queda amb mi! Desitjo que a vosaltres també us hagi agradat i que si us animeu a cuinar-la em digueu què us ha semblat. 
Bona recta final de setmana! Petonets! 



Comentaris

  1. Pocs comentaris calen si ho recomana l'Arguiñano, i... menys si tú ho corrobores,...Mmmm...!:)MªAssumpció

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Assumpció!! Van quedar molt bons i amb ajuda del nostre chef... perfectes!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Amb el fan que sóc jo dels molls!!!!
    Apuntada Olga.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!