CREMA DE CARABASSA, PASTANAGA I CIGRONS AMB BACALLÀ


Aquesta és una de les últimes cremes que he provat i que he trobat espectacularment boníssima!
La vaig fer amb cigrons que vaig coure per mi mateixa, cosa que penso que li dóna un gust diferent (poso a coure un quilo de cigrons amb una fulla de llorer i una cabeça d'alls i després els congelo en bossetes de 200g). 

És una crema molt suau, saborosa i consistent que quasi ens pot servir de plat únic: porta verdura, llegum i peix. I té un toc molt especial...de canyella! Al moment de començar-la a fer vaig dubtar si posar-la o no; finalment la vaig posar i crec que no em vaig equivocar. 


Jo el vaig fer amb Thermomix, i el bacallà es fa al vapor. Si ho feu de manera tradicional, podeu fer el bacallà al papillot. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS:
  • 100g de ceba
  • 30g d'oli d'oliva VE
  • 200g de carabassa 
  • 200g de pastanagues
  • 200g de cigrons cuits
  • 1 polsim de canyella 
  • 300g de brou de verdura
  • 1 polsim de sal 
  • Bacallà al punt de sal tallat a daus: uns 80g per persona 
  • 150g de llet evaporada (jo no tenia i vaig posar-hi llet normal)
  • Pipes de gira-sol per decorar (opcional) 
PREPARACIÓ: 
  1. Tallem la carabassa a trossets d'uns 3cm i la pastanaga a rodanxes d'1cm. Reservem. 
  2. THERMOMIX: Posem al got la ceba i l'oli i trossegem 4segons/Vel.4. Baixem els ingredients amb l'espàtula i sofregim 8mins/120º/Vel.1 //TRADICIONAL: Trossegem la ceba. En una cassola posem l'oli a escalfar i la sofregim durant uns 8 minuts. 
  3. THERMOMIX: Afegim la carabassa, la pastanaga, els cigrons, la canyella, el brou i la sal i programem 20 minuts/100º/Vel. 1. // TRADICIONAL: Afegim la carabassa, la pastanaga, els cigrons, la canyella, el brou i la sal i ho fem coure durant uns 30 minuts a foc alegre. A banda, posem a coure el bacallà al papillote durant uns 15 minuts. 
  4. THERMOMIX: col·loquem el recipient varoma amb els tallets de bacallà salpebrats. Tapem el varoma i programem 10 minuts/Varoma/Vel.1. Una vegada ha finalitzat el temps de cocció el retirem i reservem. 
  5. Afegim la llet evaporada i triturem 1min/Vel.10. Ja la tenim preparada per servir! 
La servim en un bol, tassa o plat ben bonic. Repartim els daus de bacallà i decorem amb pipes de gira-sol, un raig d'oli d'oliva VE i un polsim de pebre. 
Ja veureu com xalareu! És deliciosa! 





Comentaris

  1. Una crema important i boníssima. A casa la fem només de carabassa i brandada de bacallà i ens agrada molt. Provaré d'afegir-hi els cigrons!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'ho apunto!!!! Que bo ha de ser!!!
      Gràcies per dir-m'ho!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Una crema mes que bona.......bonissima!!!

    ResponElimina
  3. Olga, no em puc imaginar el sabor, però em sembla deliciosa i original. El que porte canyella ja és un plus, però els cigrons, m'han cridat molt l'atenció. Per a mi, val com a plat únic.
    Jo congele els cigrons ja hidratats, peró mai cuits. M'has donat una idea ja que no m'agrada comprar cap llegum en conserva. Massa salades per a mi i el sabor, sempre és millor.
    Besets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marisa...a mi també m'agrada coure'ls a casa! El gust i la textura són autèntics! Si ho proves...ja em diràs!
      Petonets,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!