ESTOFAT DE TARDOR...DE VEDELLA, BOLETS I RATAFIA @RatafiaCaRoman




Feia dies que tenia ganes de fer un estofat, de fer una cassoleta de xup-xup. No vaig triar cap ingredient complicat...carn de vedella, bolets (deshidratats) i patates. Ah!! I no em vaig deixar la picadeta amb avellanes! 
Vaig optar per canviar el vi per ratafia Ca Roman, la meva ratafia preferida. La vaig encertar!



Per cert...us heu fixat amb l'estovalla de la imatge de dalt a la dreta? Li tinc una estima molt especial! Era de la meva iaia Pura! He tingut la sort que la meva tia Mari les va guardar i em va regalar una per que jo pogués tenir un record de la iaia. 



Vinga, us explicaré la recepta una mica a ull...

INGREDIENTS (4p):

  • 500g de vedella tallada a daus
  • Bolets deshidratats 
  • Aigua 
  • 2 patates mitjanes
  • 1 ceba mitjana tallada a trossets molt petits 
  • 3 alls
  • 1 ramet d'herbes 
  • Sal i pebre 
  • Un gotet de cafè de ratafia 
  • Oli d'oliva VE 
  • Picada: pa fregit, julivert, avellanes i ametlles 
PREPARACIÓ: 
  1. Posem a hidratar el bolets una hora abans de començar a cuinar. Hem de pensar en no llençar tota l'aigua, reservem una mica per afegir-la a la cassola. 
  2. En una cassola posem un raig ben generós d'oli i els alls sencers. Escalfem l'oli i daurem els daus de vedella. Salpebrem. 
  3. Quan ja tenim daurada la vedella incorporem la ceba. Remenem durant uns pocs minuts i afegim la ratafia. Continuem remenant una miqueta més. 
  4. A continuació afegim una mica d'aigua de la hidratació del bolets i una mica més, fins que la vedella quedi coberta (heu de pensar que després hem de coure les patates). Ara és el moment d'afegir el ramet d'herbes. Ho portem al punt d'ebullició i després baixem el foc al mínim. Ho fem coure a foc lent durant una hora i 1/2 aproximadament o fins que la vedella estigui ben cuina. 
  5. Mentrestant, preparem la picada. La deixatem amb una mica de suc de la cocció. Reservem. 
  6. Tallem les patates a daus i les posem en un bol amb aigua. Reservem. 
  7. Després de l'hora i mitja de cocció de la carn escorrem el bolets i les patates  i ho afegim a la cassola. 
  8. Incorporem la picada i ho deixem coure durant uns 20 minuts (aprox.) o fins que la patata està cuita. 
I...ja està!! Tenim un goig de cassola que no us penedireu d'haver cuinat! Us ho asseguro, de tot cor...




Comentaris

  1. Aquest estofat és dels que m'agrada a mí...xup-xup , foc lent... mmmmmm i amb ratafia!!!! Que bo.
    (Hem coincidit amb el toc de ratafia 😉 )

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Glòria! La ratafia li dóna un toc molt especial!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Me gusta el mantel, el estofado y la cazuela!! me gusta tanto que no sé con qué quedarme!. Igual me lo llevo todo, no dejes la puerta abierta jeje.
    Besitos Olga.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pilar...tienes la puerta abierta de mi casa. ¡Te espero!
      Besos,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!