HUMMUS DE LLENTIES


L'hummus va arribar fa molt temps a la meva cuina i es va quedar. El de cigrons m'encanta però aquest que us presento avui li fa molt bé la competència! 
El vaig preparar per un taller de cuina de Nadal que vaig fer fa uns dies i va agradar moltíssim. La seva textura és molt cremosa i suau. Us pot servir perfectament per formar part de la selecció d'aperitius que posareu a taula aquests dies festius que s'apropen. 
La recepta és de Cookidoo. Jo, fins ara, no li he posat cap vegada ni comí ni clau. L'altre dia em vaig atrevir amb una miqueteta de comí i, la veritat, la vaig encertar. 
Podeu posar aquestes espècies o no, vosaltres trieu...al vostre gust! 
Vinga, us explico recepta! 

INGREDIENTS:

  • 1 all
  • 40g de llavors de sèsam torrat
  • 10 ametlles crues sense pell (si ho feu amb robot o amb Thermomix) o 10g de farina d'ametlla (si ho feu amb batedora) 
  • 1 cdta de comí mòlt 
  • 1 polsim de clau mòlt
  • 30g de suc de llimona
  • 70g d'oli d'oliva verge extra
  • 400g de llenties cuites (en conserva o cuites per vosaltres mateixos) 
  • 1 cdta de sal 
  • Pel toc final: un raig d'oli d'OVE i pebre roig dolç de La Vera 
PREPARACIÓ TRADICIONAL: posem tots els ingredients dins el got de la batedora i ho triturem. Si el prepareu amb la batedora poseu la farina d'ametlla. 

PREPARACIÓ THERMOMIX: poseu tots els ingredients dins el got i tritureu 30 segons/Vel.progressiva 5-10. Baixeu la pasta fins la base del got i torneu a repetir l'operació de triturat 30 segons/Vel.progressiva 5-10.

I ja està! Ja ho podeu servir! Aboqueu un raig d'oli per sobre, empolvoreu-lo amb pebre roig de La Vera i...a xalar! 




Comentaris

  1. Un aperitiu dels saludables! I amb la Tmx es fa en un tres i no res!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. I si tens vegetarians a la família...també serveix!!! És saludable i molt bo!
      Petonets,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!