COCA DE MAÇANA DE LES TERRES DE L'EBRE #1llibre1recepta


La recepta que us porto avui és del llibre LA CUINA DE LES TERRES DE L'EBRE, de M. Carme Queralt Tomàs (Ed. Cossetània). Si mal no recordo és el primer llibre de cuina tradicional de les nostres comarques que em vaig comprar, cap allà l'any 2000. 

Feia molt temps que volia preparar aquesta recepta tot i que no tinc la classe de maçanes amb la que està feta, les de l'AGREDOLÇ (són petites, àcides i  una mica aspres). 
Jo he utilitzat la varietat Golden però potser la propera vegada provaré de fer-la amb la Granny, que és força àcida. He reduït la quantitat de sucre que es posa damunt de la coca abans d'enfornar. Són dels dos canvis que he fet respecte a la recepta original. He adaptat la recepta per amassar-la amb Thermomix. 


És una d'aquelles coques que quan la fas i sents l'oloreta que desprén dius...de les d'abans, de les de sempre. Vinga, us explico!!!

INGREDIENTS: 
  • Per infusionar: 250ml d'aigua, 1 palet de canyella, 1 polsim de matafaluga, pell d'una llimona 
  • 250ml d'oli d'oliva VE
  • 2 ous 
  • 150g (250g de sucre segons recepta original)
  • 1 pell de llimona ratllada 
  • 1 o 2 maçanes, tot depén del tamany
  • 1 polsim de canyella 
  • 550g de farina aprox.
  • 25g de llevat fresc 
PREPARACIÓ AMASSAT THERMOMIX: 
  1. Infusionar l'aigua amb la pell de llimona, la canyella i la matafaluga. Deixar refredar. 
  2. Posar dins del got la infusió, l'oli i el llevat. Barrejar 1 min/37º/Vel.1. 
  3. Incorporar els ous i el sucre i barrejar 30 segons/Vel.4. 
  4. A continuació afegir la farina i barrejar 10segons/Vel.6. Tot seguit, amassar 5minuts. 
PREPARACIÓ AMASSAT TRACIONAL (tal i com ho explica la M. Carme Queralt a la recepta): "Bullim l'aigua amb la pell de dues llimes, la canyella i la matafaluga. Quan hagi bullit desfem a l'aigua la pastilla. En una aïna batem els ous sencers, els afegim l'oli, l'aigua i després la farina que entri. La treballem bé."

FORMAT I COCCIÓ DE LA COCA: 
  1. Abocar la massa a la llanda que tenim preparada (coberta amb paper de forn) i escampar-la bé. Deixar-la reposar durant 1 hora aproximadament. 
  2. Escalfar el forn a 180º.
  3. Passat el temps de repòs dissoldre dues otres cullerades de sucre amb una mica d'aigua i repartir la barreja per tota la coca. 
  4. Retar les maçanes, tallar-les i col·locar-les per sobre la coca. 
  5. Tirar per sobre un rajolí d'oli d'OV, repartir el sucre i empolvorar amb una mica de canyella en pols. 
  6. Enfornar fins que veiem que està daurada (uns 40 minuts). Deixar-la refredar sobre una reixeta. 

I ja tenim enllestida una coca que, a banda de ser boníssima, perfumarà casa vostra amb un aroma tradicional. 
Desitjo que us animeu a preparar-la i...cuideu-vos molt! 




Comentaris

  1. Oi oi ooooooiiiiiii, segueixes temptant-me ... però resistiré 😉

    Cuideu-vos molt

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs...jo em resisteixo a resistir!!! Vaig fent cosetes que em venen de gust i el congelador es va omplint...després tindré reserves per compartir!
      Petonets i...cuideu-vos!
      Olga

      Elimina
  2. Estimada Olga. Fa una hora més o menys, que he llegit la teua meravellosa recepta, però m'han telefonat i no he escrit res. Ara acabe de llegir el teu comentari. Mira per on, hem tingut quasi telepatia.
    No dubtes que em còpie la coca, sóc fan de totes les coques, però si porta massa i poma, m'encissen.
    Mil gràcies per les teues paraules i estima. Saps, que són compartides.
    Em cuide i estic sola a casa per a fer-ho més fàcil per a tots, però és dur. Com sóc possitiva, afegir, que molt més dur ho té qualsevol persona que deu estar al servei dels demés en primera línia.
    Besets, cuida't i que el cuiden.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per aquestes boniques paraules, Marisa.
      Les coques amb maçana són taaaan bones! Són èxit assegurat!!
      Petonets i...cuida't molt, molt, moltíssim!
      Olga

      Elimina
  3. Olga, segur que la farem, quan trobi llevat fresc, que últimament costa molt de trobar!!

    Ànims

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bet!!! Si t'animes a fer-la ja m'ho diràs!!!!
      Sí...aquests dies costa trobar farina i llevat fresc. Quines coses...oi? Qui ens ho hauria dit!
      Petonets i cuideu-vos molt!
      Olga

      Elimina
  4. A mi els pastissos amb poma em porten molts records, i molt bons, per tant quan veig un pastís amb poma o de oma, em perd!!!
    Felicitats Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Marta...els pastissos de maçana són així...porten records, sabors...de casa.
      Petonets i cuideu-vos molt,
      Olga

      Elimina
  5. Estic fent la coca de poma per segon cop. És tan bonaaaa!!!
    Gràcies per compartir les receptes!!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!