FALS STOLLEN #panificadora #1llibre1 recepta


Aquests dies a casa funcionen tots els aparells i estris culinaris! El TM6 i el TM5, el forn, la Kitchen Aid, la iogurtera i...com no, la panificadora. 

Tot i que el temps del que disposem no és per com a conseqüència d'un fet afortunat...ens ho hem de prendre de la millor manera possible i intentar gaudir de tot allò que sempre ens queixem que no podem fer perquè no tenim temps. És el que faig jo amb la cuina i amb la lectura! 

La recepta que us porto avui és d'un dels llibres de cuina que tinc que més he amortitzat: 200 recetas de pan, de l'Editorial Blume. El tinc marcat, subratllat, amb anotacions en llapis...l'he gaudit moltíssim! Sobretot en els meus inicis amb la panificadora. 


Vaig optar per preparar un pa dolç un dia d'aquells que tenia el forn ocupat fent pa. Em vaig decidir per la recepta del FALS STOLLEN. Tot i que sembla més aviat un dolç de Nadal...tant em va fer! En tenia ganes! 


No vaig posar fruits secs, i en compte de cireres confitades vaig posar  taronjada confitada. El massapà que inclou aquest pa dolç està fet a casa. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 1 ou batut
  • 175ml de llet sencera
  • 50g de mantega desfeta
  • 1/2 cdta de sal 
  • La pell d'una llimona ratllada
  • 1 polsim de nou moscada
  • Llavors de 4 beines de cardamom picades 
  • 200g de farina de força
  • 175g de farina de rebosteria 
  • 50g de sucre
  • 75 g de massapà (quan torni a repetir-lo hi posaré més quantitat)
  • 50g de taronja confitada 
  • Per l'acabat final: 1 cullerada de mantega desfeta per pinzellar i sucre glass per empolvorar
PREPARACIÓ: Poseu els líquids i després els sòlids excepte la taronja confitada i el massapà, que els haureu d'introduir quan la màquina piti. 


Programeu pa de 750g i pa dolç. Només traure l'stollen de la cubeta una vegada estigui cuit, pinzellar-lo amb mantega desfeta i empolvorar-lo amb sucre glass. Deixeu-lo refredar sobre una reixeta. 

Us asseguro que gaudireu...moltíssim!!! Però molt! I tindreu ganes de repetir, us ho asseguro. 




Comentaris

  1. Tinc la panificadora oblidada, això de tenir-la guardada fa que no la faci servir! Aquest fals stollen de No-Nadal (je je je )fa molt bona pinta, el dia que la desenterri la aré.
    Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Treu-la de l'armari...hi ha dies que et treu d'un bon "apuro". Tot ho poses allí i ella treballa soleta...de tant en tant va bé!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Holaaaa !!! pero no me diguis que es fa amb la panificadora....que beee !!! dema mi poso que la meva está aburrida fa díes....me sembla una recepte genial !!!
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs...vinga!!! Posa-la en marxa! Ja veuràs que bo és! I el millor...es fa solet!
      Petons i una abraçada forta,
      Olga

      Elimina
  3. Quina pintassa!!! tinc la panificadora al poble... es que aquí ja no hi cabem! petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan puguis anar al poble...la poses en marxa! Ja veuràs que bo!
      Petonets i una abraçada ben, ben forta!
      Olga

      Elimina
  4. És l'únic "aparateju" que em falta...la panificadora...però segur que amb tots els altres que ronden per aquí també ho podré fer.

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina
  5. Ostres, jo que la tinc arraconada, em sembla que li trauré la pols.

    petons
    Bet

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!