TRENES D'AVELLANA


Avui toca recepta dolça!!! És la primera que vaig fer els primers dies de confinament. 
Feia molt temps que anava darrere d'aquestes trenes d'avellana i vaig trobar el moment oportú per fer-les. Que bones!!! Però que bones són!!! L'avellana és el meu fruit sec preferit...em faria mal. 


La recepta és de Cookidoo i no vaig fer gaires variacions. Bé, sí...en compte de posar avellana crua vaig posar avellana torrada i en compte de canyella, espècies de l'Alsàcia. Ah! I a la cobertura glassejada vaig posar-hi sucre vainillat que preparo jo mateixa. No vaig posar tota la pasta d'avellana que va sortir, la vaig guardar per fer unes altres postres. 

El format de les trenes em va costar una mica. Mai he sigut hàbil amb les mans ni he tingut gaire gràcia per les manualitats. I quan veig que no em surt bé, perdo la paciència i llenço la tovallola. És la meva assignatura pendent! 

 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • Del farcit: 200g d'avellanes (crues o torrades), 100g de sucre moré, 90g de nata i 1/4 de cdta d'espècies de l'Alsàcia. 
  • De la massa: 220g de llet, 20g de sucre, 2 ous, 25g de llevat fresc, 500g de farina de força, un polsim de sal, 150g de mantega freda tallada en làmines de 2mm aprox., farina per empolvorar
  • Glassejat: 80g sucre glass, 15g aigua, 1cda de rom 

PREPARACIÓ: 
  1. Comencem preparant la pasta d'avellanes. Posem dins el got del Thermomix les avellanes i el sucre moré. Triturem 7 segons/Vel.6. A continuació afegim la nata i la barreja d'espècies i barregem 15 segons/Vel.4. Retirem a un bol i reservem. 
  2. Preparem la massa: sense rentar el got posem la llet, el sucre, els ous i el llevat. Programem 2min./37º/Vel.2. Afegim la farina i la sal i amassem 2minuts. Retirem la massa del got, formem una bola i la deixem reposar durant 15 minuts. 
  3. Empolvorem el pedrís de la cuina. Escampem la massa amb l'ajuda del corró i formem un rectangle que faci 20x30 aproximadament. Col·loquem les làmines de mantega en una meitat del rectangle i cobrim amb l'altra meitat, segellant les vores. Tornem a escampar la massa, ara en un rectangle una mica més gran (30x50cm) i el plegem en 3. L'eboliquem amb film transparent i el deixem reposar uns 15 minuts a la nevera. 
  4. Escalfem el forn a 200º i preparem dues safates de forn cobertes amb paper vegetal. 
  5. Escampem de nou la massa en un rectangle de 30x60cm aproximadament. Posem la meitat del farcit sobre la meitat de la massa (per la banda llarga). Dobleguem per damunt l'altra meitat de la massa i segellem les vores. 
  6. Tallem la massa en 15 tires de 4x15cm aprox. i tallem un forat de 9cm al centre de cada tira. Formem la trena fent passar la massa d'un extrem dues vegades pel forat. (En aquesta part...vaig fer el que vaig poder! No totes em van quedar igual!) 
  7. Col·loquem les trenes a les safates del forn i les enfornem a 200º en dues tandes d'uns 14 minuts. 
  8. Mentrestant preparem el glassejat: en un bol barregem el sucre glas, l'aigua i el rom. 
  9. Pinzellem les trenes amb el glassejat quan les acabem de treure del forn. 
  10. Les deixem refredar sobre una reixeta. 
I si preparo un cafè i l'acompanyem amb una trena d'aquestes? Vinga! Tothom està convidat! 



Comentaris

  1. MMMmmm...m'escapo del CONFINAMENT i vinc...m'arriba l'olor d'avellana torrada!!!
    Queda anotada. GRÀCIES!:=)MªAssumpció

    ResponElimina
  2. Boneees,
    Ja saps que per superar les dificultats a les manualitats s'ha de repetir, repetir, repetir...fins que queda perfecte...així que ja tens motiu per tornar-les a fer hehehe
    A mi no em sembla que t'hagin quedat tan desastroses, ehhhhhh!!!!!

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!