COCA D'AVELLANES #versió2



Amb aquesta coca m'ha passat el mateix que amb la coca de cireres. L'he tornat a fer després de molt temps. Volia editar la publicació que vaig fer cap allà el 2012 amb la coca d'avellanes a l'estil de la Fatarella...i al final m'ho he repensat i he escrit aquesta. 


La vaig preparar en directe per Instagram el divendres...sí, m'he engrescat amb els directes i xalo molt! 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (per fer dues coques de la mida de la llanda de forn):

-1 tassa de cafè de vi blanc de la Terra Alta
-1 tassa de cafè d'anís o infusió de matafaluga i coriandre 
-1 tassa de cafè de llet 
-1 tassa de cafè  d'oli d'oliva 
-1 pessic de sal 20-25 grs de llevat fresc 
-1/2 sobre de llevat Royal 
-300g aprox. de farina d'ús comú 
-Sucre avainillat 
-Avellanes "del terreno"

PREPARACIÓ THERMOMIX:

  1. Preparem  una làmina de paper de forn vegetal sobre el pedrís de la cuina.
  2. Posem dins el got els líquids i el llevat fresc. Escalfem i barregem 1minut/37º/Vel.1.
  3. Incorporem la farina, el Royal i la sal i ho barregem 10 segons/Vel.6 Tot seguit amassem 2min/Amassat (per THMX31 2min/got tancat/Velocitat espiga). Retirem la massa del got i formem una bola.
  4. Dipositem la bola de massa sobre el paper vegetal de la llanda de forn. Muntem amb oli un bol gran i cobrim la massa amb ell. Ho deixem reposar fins que dobli el seu volum.
  5. Escalfem el forn a 200º.
  6. Una vegada ha passat el temps de repòs escampem la massa el corró i la tallem a quadrets amb l'ajuda d'un tallador de pizza o un ganivet que talli molt bé. 
  7. A continuació repartim les avellanes en filera.
  8. Quan les tingueu totes col·locades, tireu un bon rajolí d'oli d'oliva i empolvoreu amb força sucre i sucre vainillat.
  9. Enforneu durant una 1/2 hora-35 minuts (aprox.) a 200º o fins que estigui torrada. 
 
MMMmmmmmMMMMmmmm.....deliciosa!!!! Us podreu resistir a provar-la de fer? 

Comentaris

  1. Jo vaig fer la versió 1 i ens va agradar força. Hauré de tastar aquesta tb.
    Amb tu és impossible no posar quilos 😂😂😂

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!