CREMA DE MUSCLOS AMB UN TOC DE BRANDY

 


Amb aquesta recepta m'ha passat el mateix que amb la del paté de pernil i anxoves que vaig publicar l'altre dia. Ha anat passant el temps (des que vaig tenir el meu primer Thermomix, del llibre Imprescindible) i sempre s'ha anat quedant a la llista d'espera. I com em penedeixo, no us ho podeu imaginar! 

Fa uns dies vaig comprar musclos amb la idea de cuinar-los al vapor per formar part de l'aperitiu...i mira, vaig canviar d'idea! Aquella recepta pendent va sortir de la llista! 
La recepta original és de Cookidoo però jo l'he fet a la meva manera. He afegit porro i un raig de brandy al sofregit i he utilitzat meitat llet normal i meitat llet evaporada. 


El resultat, que voleu que us digui...genial!!! Un plat deliciós, de festa i econòmic. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 300g d'aigua (per fer el vapor de la cocció dels musclos) 
  • 1kg de musclos nets
  • 100g porro tallat a rodanxes
  • 150 ceba tallada en quatre parts 
  • 100g de pastanaga tallada a rodanxes
  • 50g d'oli d'OVE
  • 25g de brandy
  • 200g de patates tallades a trossos 
  • 200g de brou de peix
  • 100g de llet evaporada
  • 100g de llet (la que utilitzeu normalment)
  • Pebre mòlt per decorar (opcional) 
PREPARACIÓ: 

1.En primer lloc, hem de coure els musclos al vapor. Per això posem l'aigua dins del got i els musclos nets al recipient varoma i els fem coure 15min/Varoma/Vel.2. Quan acaba la cocció, separem els cossos dels musclos de les valves i reservem. També guardem el líquid de la cocció (per separat dels musclos).  

2. Ara toca fer el sofregit de les verdures. Posem dins del got la ceba, el porro, la pastanaga i l'oli. Trossegem 2 segons/Vel..5 i sofregim 5min/120º/Vel.1. 

3. A continuació afegim el brandy i continuem sofregint 2 min/120º/Vel.1 sense el cubilet. 

4. Tot seguit incorporem la patata, el brou de peix i el líquid de coure els musclos. Ho fem coure 20min/100º/Vel.2. 

5. Quan finalitza aquesta primera part de la cocció arriba el moment d'incorporar els musclos que tenim reservats (ens guardem alguns per decorar) i les llets. Ho fem coure 5min/100º/Vel.2. 

6. Finalitzada la cocció, ens esperem a que la temperatura baixi a 80º i ho triturem 50segons/Vel.5-10 progressiva. 

I ja està, un plat de molta festa!!! La presentem amb els musclos reservats i un polsim de pebre. Desitjo que us hagi agradat! 












Comentaris