FOIE...el meu primer foie #fetacasa

 


El meu primer foie fet a casa! Que contenta estic! No us ho podeu imaginar...

El vaig preparar per la Classe de Nadal que vam fer l'equip Thermomix. 
Tot i que a la classificació de la recepta hi consta que és de nivell avançat l'he trobat molt senzilla de fer. 
El que cal és obtenir una matèria primera de qualitat...en aquest cas vaig comprar el fetge d'ànec Coll Verd a la Carnisseria Nogales de Móra d'Ebre. 

A la recepta original s'utilitza vi d'Oporto (jo no en tinc mai). Jo he utilitzat vi de licor Poble Vell de la Cooperativa de Corbera d'Ebre. Prefereixo utilitzar vins dolços, rancis o mistel·les de les nostres cooperatives! 

L'he fet amb l'estimat ajut del meu TM6, utilitzant l'accessori del varoma. 
Quan el torni a fer podré millorar una mica la tècnica de treure les venes i de compactar-lo. Poquet a poquet aniré aprenent...

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 1 fetge cru d'ànec (uns 500g)
  • 1/2 cdta de sucre
  • 1 cdta de sal
  • 1/2 cdta de pebre mòlt
  • 1cda de vi dolç
  • 2 cullerades de brandy o conyac
  • 500g d'aigua (per fer el vapor)
  • 500g de glaçons (per tallar la cocció)
PREPARACIÓ: 
  1. Obrim el fetge i retirem els nervis i venes amb l'ajuda d'unes tisores. 
  2. Preparem un tros gran de film transparent. Hi posem a sobre el fetge. L'empolvorem amb la sal, el sucre i el pebre mòlt. Tot seguit ho reguem amb el vi dolç i el conyac. 
  3. Formem un cilindre ben embolicat amb el film transparent. Hem de procurar que no ens quedin bombolles d'aire. Ho deixem a la nevera unes 8 hores. 
  4. Una vegada ha passat el temps de maceració l'emboliquem amb una segona capa de film transparent, aprentant molt i molt bé. Hem de vigilar que quedi ben tancat pels dos extrems! 
  5. Ho col·loquem al mig del recipient varoma. Posem l'aigua dins del got, posem la tapa i col·loquem el varoma. Ho fem coure 15 minuts/Varoma/Vel.2. 
  6. Una vegada hagi finalitzat aquesta primera cocció, girem el cilindre, tapem el Varoma i continuem la cocció al vapor 7min/Varoma/Vel. 2.
  7. Ràpidament retirem el varoma del got i aboquem els glaçons, per tallar ràpidament la cocció i que es refredi més ràpid. 
  8. Abans de tallar-lo ha de reposar 24h a la nevera. 
El podeu disfrutar de la manera que més us agradi! Us asseguro que us encisarà! A mi...m'ha encantat. 
He estat molt contenta de fer-lo a casa! 




Comentaris

  1. Súper senzill sembla amb la TMX... jo el faig sous vide. Però em sembla que provaré de fer-lo així aquest any.

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina
  2. No n'he fet mai i sembla tan fàcil!!! A veure si intento fer-la!
    petonets

    ResponElimina
  3. Jo, no n`he fet pas mai,
    ta quedat molt bonic i de ben segur que bonissim.
    Una abraçada-

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!