FULLATRE DE LAS CINCO VILLAS


Feia molt temps que estava encuriosida per aquesta recepta i la tenia a la meva llista d'espera culinària personal. 
La vaig veure un dia voltant per Cookidoo (Col·lecció Recetas Económicas) i me la vaig reservar. Em va cridar l'atenció que la massa portés preparat de flam de vainilla. Aiiixxx!! En llegir-ho em vaig imaginar el gustet i l'aroma que desprendria a l'hora d'enfornar-lo! 
Es tracta d'un dolç tradicional aragonès de la Comarca de las Cinco Villas (Zaragoza) i més concretament de la població de Tauste. 
És molt semblant a un briox, per tant, és d'èxit assegurat. És una massa que no porta mantega, està feta amb oli d'OVE. 


El vaig preparar fa mesos...l'últim dia que els meus pares van venir a dinar a casa. Avui, per fi, veu la llum la recepta! 
Vaig seguir la recepta fil per randa. Vaig intentar fer totes les boles de massa igual (utilitzant la bàscula, és clar) però no ho vaig aconseguir del tot. Per la propera, ho milloraré! Vinga, us explico! 

INGREDIENTS PREFERMENT: 50g d'aigua, 10g de llevat fresc, 15g de sucre, 110g de farina de força.

INGREDIENTS MASSA I TOC FINAL: 3 ous, 1 cdta de sucre vainillat, 180g de sucre, 1 sobre de preparat de flam (65g aprox), 70g de nata, 100g d'aigua, 130g d'OVE, 40g de llevat fresc i 630g de farina de força, 1 ou baut i sucre (per decorar). 

PREPARACIÓ: 
  1. En primer lloc preparem el preferment. Posem tots els ingredients del got i ho barregem 20segons/Vel.5. Retirem la massa, formem una bola, la posem en un bol coberta amb aigua tèbia i la deixem reposar fins que estigui surant. 
  2. Quan la massa del preferment estigui surant continuem amb la preparació. Posem dins del got els ingredients líquids, el preparat de flam i el sucre. Ho barregem 15 segons/vel.4. 
  3. Ara és el moment d'incorporar la farina i el preferment. Ho barregem 30segons/Vel.6 i a continuació amassem amb la funció AMASAR durant 5minuts. 
  4. Empolvorem amb farina el pedrís i aboquem la massa. Formem una bola i tallem amb un ganivet o un tallador (no ho estirem amb les mans) 1/4 de la massa. Aquesta porció de massa l'escampem formant una base d'uns 30cm de diàmetre aprox i la passem a una llanda de forn coberta amb paper vegetal. Doblegem la vora 1cm cap a dins i pinzellem tota la base amb ou batut. Reservem.

  5. La porció de massa restant la dividim en unes 30 peces el màxim d'igual que podem. Formem una bola amb cada peça i les anem repartim sobre la base de massa que tenim reservada.
  6. Quan tenim totes les boles repartides ho pinzellem amb ou batut i deixem reposar uns 30-45minuts, segons la temperatura ambient. 
  7. Escalfem el forn a 250º.
  8. Empolvorem el fullatre amb sucre, baixem la temperatura del forn a 190º i el fornegem durant 25 minuts. 
  9. Una vegada ha finalitzat la cocció el deixem refredar sobre una reixeta. 
Us asseguro que el temps fins que pogueu fer el tast se us farà mooooooolt llarg! 
Desitjo que us hagi agradat molt i que us engresqueu en posar-la en pràctica. 


Comentaris

  1. Qui no té una llista de pendents a la cuina??? Postres tradicionals, no n'havia sentit a parlar mai! Ara ja en conec un de més! ptnts

    ResponElimina
  2. Un brioix amb oli, unes postres típiques i tradicionals, un dolç que t’has fet tu!

    Tres raons per voler-lo tastar!

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!