GALETES DE SOBRASSADA I MEL @CarnisseriaNogales

 

Som a la recta final de la setmana i potser comencem a pensar en preparar alguna coseta diferent de cara al cap de setmana. 

Avui us porto unes galetes d'aperitiu que vaig preparar la setmana passada i que em van encantar. 

La recepta original és de Cookidoo, la plataforma de receptes de Thermomix. De seguida que em va sortir a la pantalla del mòbil vaig decidir...aquesta la faig! 


La sobrassada que vaig utilitzar per fer-la és la de la meva estimada Carnisseria Nogales. M'agrada molt! És molt suau i natural 100%. No és un producte que el consumeixi habitualment, però de tant en tant m'agrada posar una miqueta a la pizza, a les llenties i...com més m'agrada és amb una bona llesca de pa del forn. 

La recepta té dues fases: la de la preparació de les galetes i la de la salseta que les acompanya, que quan es refreda queda solidificada. 

Les quantitats estan pensades per fer unes 40 galetes molt finetes. A mi, com m'agraden més gruixudies, em van sortir unes 22. Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 

  • 100g de sobrassada
  • 50g de mel
  • 50g d'aigua
  • 10g de llevat fresc 
  • 160g de farina d'ús comú 
  • 30g d'oli d'OVE
PREPARACIÓ: 

1. Posem dins del got 50g de sobrassada i 50g de mel. Ho escalfem 2min./90º/Vel.2. Reservem.// Posem en un cassó 50g de mel i 50g de sobrassada i ho escalfem (sense que arribi a punt ebullició) fins que obtenim una salsa homogènea. Reservem. 

2. Sense rentar el got posemafegim l'aigua i el llevat i escalfem 2min/37º/Vel.2. A continuació incorporem la farina, l'oli i la resta de sobrassada. Ho barregem 20 segons/Vel.6 i ho amassem 2 min/Amassat. Reservem la massa en un bol, la cobrim amb film transparent i la deixem reposar 30 min. // En un bol barregem l'aigua tèbia amb el llevat fresc. Tot seguit incorporem la farina, l'oli i la resta de sobrassada. Ho barregem molt bé amb l'ajuda d'una espàtula o cullera de fusta i a continuació ho amassem molt bé, durant uns 8 minuts. Reservem la massa en un bol, la cobrim amb film transparent i la deixem reposar 30 min.

 3. Escalfem el forn a 180º i preparem una llanda de forn. 

4. Escampem la massa amb un corró i amb un tallador de galetes anem tallant la massa. Anem col·locant les porcions a la llanda que tenim preparada. 

5. Enfornem les galetes durant uns 20-25 minuts a 180º, o fins que veiem que ja estan cuites. Apaguem el forn i les deixem dins fins que estigui fred. 

6. Una vegada estiguin fredes, posem per sobre una culleradeta de cafè de la salsa de sobrassada i mel (veureu que ha quedat una mica solidificada) i...a xalar!!!

Us ho asseguro...ja veureu com us agradaran moltíssim! 

Comentaris

  1. Només veure la mossegada ja sé que m’agradaran ᗰOOOOOOOᒪT!!!!

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic convençuda de que així serà!!! Ja veuràs que bones!!!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Olga, m'encanta la sobrassada, per això les teues galetes, les menjaria sense parar. No en puc menjar, però de vegades en compre i la menge poquet a poquet.
    Tenen una pinta espectacular.
    Besets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo la compro molt de tant en tant a la carnisseria, que és més suau i més natural que les que venen envasades. A mi em xifla només amb pa! Que bona és!!

      Moltes gràcies per les teves paraules.
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Amb moltes ganes de fer alguna cosa amb sobrassada, jo en compro també de tant en tant, i ara m'has fet venir ganes! Ptns

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!