CREMA DE CEBA I PATATA #LosViernesReto

 


Aquesta recepta és amb la que he participat al repte #losviernesreto d'aquesta setmana. 
Ens van proposar inspirar-nos en un còmic. Ho vaig tenir clar des del primer moment...jo ho faria amb Zipi y Zape! Els preferits de la meva infantesa! M'agradaven moltíssim! Vaig arribar a tenir una bona col·lecció! 
Recordo que quan Zipi y Zape volien obrir el sobre de les notes abans que els pares el posaven al vapor de la cassola on la mare, la Sra. Jaimita, cuinava sopa de ceba (si no ho recordo malament). És el dubte que tinc...el meu primer record em va dir sopa de ceba però després he anat dubtant i no sé si era "repollo" el que cuinava. La cosa és que qui obria el sobre ja sabia que els bessons l'havien obert abans perquè feia olor a menjar! 


Tinc els còmics a casa dels meus pares...quan hi vagi serà el primer que faré! Buscar què cuinava la Jaimita! He buscat per internet i no he trobat res. Sigui com sigui...aquesta és el còmic que m'ha inspirat. 

En primer moment vaig pensar en fer una sopa de ceba però després vaig avançar a una crema de ceba. Vaig veure per les xarxes que el Marc Ribas havia fet una amb ceba escalivada i mira...també vaig agafar aquesta idea. Vaig aprofitar que tenia el forn encés per fer un bundt i quan vaig acabar vaig posar-hi les cebes. 
El resultat va ser un plat que no és res de l'altre món, molt senzill i ben bo, així que...vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 400g de ceba escalivada 
  • 300g de patata 
  • 600g d'aigua 
  • 40g d'oli d'OVE
  • 1 cdta de postres de concentrat de pollastre 
  • 1 polsim de barreja de pebre i bolets 
  • 100g de nata de cuinar 
  • Sal
  • Ceba fregida per decorar 
PREPARACIÓ: 

1. Escalivem les cebes al forn o al foc i les tallem en quatre parts. 

2. Posem la ceba tallada al TM6 i afegim l'oli. Sofregim durant 5minuts/120º/Vel. 1

3. A continuació incorporem la patata tallada a trossos i sofregim una mica més, 5minuts/120º/Vel.1

4. Ara toca afegir l'aigua i el concentrat de pollastre (ho podeu substituir per brou de pollastre), el polsim de pebre i bolets. Ho fem coure durant 20minuts/100º/Vel.1

5. Una vegada ha finalitzat la cocció incorporem la nata i rectifiquem de sal. Ho triturem durant 1min./Velocitat progressiva 5-10 

Ho presentem en un plat ben bonic i ho decorem amb pebre mòlt, un rajolí d'oli i ceba fregida. Ara ja només ens queda xalar de valent!




Comentaris

  1. Que delicia de crema y que buenas fotos!
    Besos

    ResponElimina
  2. A vegades les coses que no són res de l’altra món són les que ens venen més de gust!
    Aquesta crema és perfecta... senzilla de fer, econòmica, sana i boníssima... ja veus una cosa que no ès res de l’altra món i que ho té tot😉

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  3. Zipi i Zape, que bons, jo recodo més 13 rue del Percebe per que a casa ja n'hi havien...quines històries més divertides! I m'has fet dubtar del què era, però segur que de xup xup! Bona aportació

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!