PANETS DE VIENA #ellunesseamasa








Sabeu que m'agrada apuntar-me a reptes culinaris que es proposen a les xarxes socials, especialment a Instagram. Em penso que alguna vegada us ho explicat, oi? 

Fa unes setmanes participava per primera vegada a un anomenat #LosViernesReto convidada per la Marta Padenous  i avui ho he fet al de #ElLunesSeAmasa, convidada per Bea de Bea Recetas y más. La setmana passada vaig veure un que també em va fer goig, el #losmiercolestradicionales, en el que vaig veure que hi participava la Glòria de No tot són postres. Ja veieu! Si vull...puc estar ben entretinguda! Però...el dia a dia no dona per a tot i hem de prioritzar i seleccionar. 

La participació d'avui és a #ElLuneSeAmasa. La recepta proposada és la del panets de viena. Ha de ser recepta no publicada amb anterioritat. Fa un temps vaig publicar-ne uns pel repte Cooking the Chef, els panets de Viena de Javi Morera 

Avui us presento uns panets de viena, recepta d'un dels llibres de Thermomix que més he après, Panadería y Bollería I

Vaig fer la meitat de la recepta (6 panets) i vaig seguir fil per randa la recepta. El resultat és millorable pel que fa al format. Com no tinc marcador de panets ho vaig voler fer amb els plecs de la massa. No vaig caure que a la xarxa hi ha multitut de vídeos que expliquen el format d'aquests panets! Ja tinc feina...tornar-los a repetir i provar amb un altre format. Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (6 panets): 

  • 11o g de llet sencera a temperatura ambient
  • 1 cda de sucre
  • 15g de llevat fresc
  • 1 ou M
  • 225g de farina de força
  • 1 cdta de sal
  • 30g de mantega a temperatura ambient, en daus
PREPARACIÓ: 

1. Posem dins del got la llet, el sucre i el llevat. Ho portem a temperatura tèbia mentrestant es remena, 1minut/37º/Vel.2 

2. Afegim els ous i ho barregem 6 segons/Vel.3

3. Incorporem la farina i la sal i ho amassem 3minuts, sense el cubilet. Durant el primer minut de l'amassat anem incorporant els daus de mantega. Mentrestant amassa preparem un bol: l'untem amb una mica d'oli i l'empolvorem amb farina. Una vegada ha finalitzat l'amassat aboquem la massa sobre el pedrís prèviament enfarinat i formem una bola suaument; la desem al bol i el cobrim amb film transparent. Ho deixem reposar fins que la massa dobla el seu volum (uns 30-40 min, depenent de la temperatura ambient). 

4. Aboquem la massa al pedrís enfarinat i suaument (sense apretar la massa) formem un cilindre. El tallem en 6 porcions, les aplanem amb la mà i ho tanquem fent plecs cap al centre (ho apretem amb els dits). Si teniu marcador de panets de viena, és suficient amb formar boles. Les cobrim amb un drap i les deixem reposar fins que doblen el seu volum. 

5. Escalfem el forn a 180º. 

6. Col·loquem els panets sobre la llanda de forn folrada amb paper de forn o amb una làmina especial i els pinzellem amb una mica de llet. 


7. Els enfornem durant 13-15 minuts. Una vegada finalitzada la cocció, els deixem refredar sobre una reixeta. Jo els vaig empolvorar una mica amb farina a l'hora de fer la foto. 


Què us ha semblat? Oi que són interessants? A l'hora d'esmorzar, berenar de grans i petits...que millor que uns panets fets a casa per nosaltres mateixes! 

Comentaris

  1. Interessants i boníssims els trobo.
    Aquest repte m’atrau... què faig?m’hi embolico?
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Olgaaaa m'has Fet envejeta inels provare de Fer. 😋😋👍

    ResponElimina
  3. Olgaaaa m'has Fet envejeta inels provare de Fer. 😋😋👍

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!