CREMA TÈBIA DE PORRO I API

 


Fa unes setmanes vaig deixar de banda les cremes calentes i ara dono pas a les tèbies o fredes. 
Això no vol dir que encara em vinguin de gust cosetes calentes...que fins entrat l'estiu no les abandono! 


Uns dies enrere vaig veure una recepta que estava feta a base d'api. A mi m'agrada molt l'api però com per a que sigui la base i part més important d'una crema...no sé, no m'atreveixo. 
Em va agradar la idea de fer una crema i mira, vaig fer-la amb les meves proporcions i amb els meus ingredients, res a veure amb la que havia vist. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 2 alls
  • 200g de porro 
  • 100g d'api  (tronxo i una mica de fulla) 
  • 200g de patata 
  • 40g d'oli d'OVE
  • 500g-600g d'aigua o brou vegetal
  • 1 polsim de sal 
  • Pebre mòlt 
PREPARACIÓ THERMOMIX: 

  1. Trossegem el porro, la patata i l'api. Reservem.
  2. Posem dins del got els alls, el porro i l'oli. Ho trossegem 4 segons/Vel.5 i a continuació ho sofregim 6minuts/120º/Vel.1. 
  3. Tot seguit incorporem les patates i l'api. Continuem sofregint 5minuts/120º/Vel.1. 
  4. Continuem afegint un polsim de sal, un polsim de pebre i aboquem l'aigua o brou vegetal. Ho fem coure uns 30minuts/100º/Vel.1. (recordeu que hem de posar el cistell). 
  5. Una vegada finalitzada la cocció esperem uns minuts a que baixi la temperatura i ho triturem 1min./Vel.progressiva 5-10. 
  6. Presentem la crema amb un rajolí d'oli, un polsim de pebre i unes fulletes de julivert. Aquest punt queda a les vostres mans!
PREPARACIÓ TRADICIONAL: 
  1. Trossegem el porro a rodanxes, la patata esqueixada i l'api també a rodanxes. Reservem.
  2. Posem a escalfar l'oli en una cassola i aboquem els alls i el porro. Ho sofregim durant uns 5 minuts, a foc alegre i vigilant que no es cremi el porro.  
  3. Tot seguit incorporem les patates i l'api. Continuem sofregint una mica més, sense parar de remenar.  
  4. Continuem afegint un polsim de sal, un polsim de pebre i aboquem l'aigua o brou vegetal. Ho fem coure durant una mitja hora o fins que veieu que està ben cuit. 
  5. Una vegada finalitzada la cocció esperem uns minuts a que baixi la temperatura i ho triturem amb la batedora a màxima potència. 
  6. Presentem la crema amb un rajolí d'oli, un polsim de pebre i unes fulletes de julivert. Aquest punt queda a les vostres mans!
És el meu desig que us agradi i que us animeu a provar-la! 


Comentaris

  1. Jo en faig una de freda amb api i poma, hi poso api de manera generosa i queda molt bona! el que no sé és si la tinc posada al nototsonpostres.

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!