PASTA AMB ANXOVES I SALSA DE TOMACA I VI NEGRE DEL JAMIE #1llibre1recepta

 


Divendres nit mirava la tele. Anant d'un canal a l'altre, vaig passar per Canal Cocina i vaig veure que estava el Jamie Oliver cuinant receptes tradicionals italianes. Vaig parar i em vaig quedar embadalida veient com feia pasta fresca i preparava receptes amb gent gran d'entorns rurals. 
De seguida em vaig aixecar del sofà, vaig anar a buscar el meu llibre La cocina italiana de Jamie Oliver i vaig començar a fullejar-lo. 
Vaig triar dues receptes i aquí teniu la primera (l'altra encara no l'he cuinat!). 
Va ser el nostre dinar de diumenge. Vaig xalar. Vaig xalar molt. Vaig xalar cuinant-la i degustant-la. 
Aquest és un plat considerat "de pobres", originari de Palermo (Sicília). 


De tots els ingredients que planteja la recepta original, vaig reduir la quantitat d'alls (jo només he posat un, en compte de quatre); la resta, vaig respectar les quantitats. 

La recepta no ho deia però vaig reservar un cullerot d'aigua de la cocció de la pasta; em va anar molt bé per afegir-la a la salsa. 

Sempre que preparo pasta recordo la recomanació de l'Antonella Speranza del seu llibre La pasta per als catalans...la pasta no espera mai a la salsa. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (4 persones): 
  • 400g d'spaguetti 
  • 1 raig molt però que molt generós d'OVE
  • 2 grapats de pinyons
  • 1 grapat de panses
  • 12 filets d'anxova
  • 1 all tallat a rodanxes ben finetes
  • 3-4 cullerades de tomaca natural triturada
  • 1 copa o 3/4 parts d'un got d'aigua de vi negre 
  • 100g aprox. de pa ratllat
  • Pebre mòlt 
  • Reservar un cullerot ple d'aigua de la cocció de la past
PREPARACIÓ: 

1. El primer que hem de fer és preparar la salsa: En una paella posem a escalfar un raig molt generós d'oliva VE i posem a sofregir l'all tallat a rodanxes. Ho fem a foc lent, vigilant que no es cremi. Quan veiem que l'all comença a enrossir incorporem les anxoves, els pinyons i les panses. Ho anem remenant i barrejant bé. Quan les anxoves estan desfetes afegim la tomaca natural i el vi negre. Ho fem coure fins que veiem que queda una salsa espessa. 

2. Cocció de la pasta: Posem a escalfar aigua en quantitat abundant i la salem quan arribi al punt d'ebullició. El temps de cocció dels spaguetti el marca les indicacions del fabricant. Reservem un cullerot d'aigua de cocció de pasta per si de cas cal afegir-la a la salsa*

3. En una paella petita posem a escalfar un rajolí d'oli i torrem el pa ratllat, fins que veiem que està ben daurat. Reservem. 

4. Escorrem la pasta, l'aboquem a una safata o bol gran i la barregem a la salsa. Empolvorem amb una mica de pebre mòlt i la decorem amb el pa ratllat. 

I ja està! Ja tenim enllestit un plat deliciós de pasta que de ben segur ens farà xalar moltíssim. 





Comentaris

  1. Serà un plat de pobres però ha de ser súper gustós i bo!
    No calen massa floritures per aconseguir resultats magnífics a taula.
    Ptnts

    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!