CONILL DE TARDOR AMB LLANEGUES, BONIATO I VERMUT


La recepta que us presento avui ha estat un dels grans descobriments d'aquesta tardor. I quin gran descobriment! 
Els dos ingredients protagonistes són el conill i el boniato. Us asseguro que fan molt bona parella! 

No m'he l'inventat jo; me la va passar el meu marit després de veure-la publicada a La Gourmeteria. Vaig seguir els passos de la recepta i vaig fer algun canvi. 
Els bolets que he utilitzat són llanegues deshidratades i el licor que he utilitzat ha estat el vermut. La picada l'he fet a la meva manera, amb poc all i barrejant ametlla i avellana. 


Aquesta vegada vaig utilitzar la meva cassola de terra estimada. Fa vint-i-set anys que m'acompanya i està perfecta! El fet de tenir cuina de flama, fa que no l'hagi abandonat. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (4p aprox): 
  • 1 conill tallat a trossos salpebrat
  • El fetge del conill (per la picada)
  • 1 boniato gran o 2 mitjans tallats a daus 
  • 1 ceba grossa tallada en juliana 
  • 100g de bolets deshidratats 
  • 3 tomàquets de penjar ratllats 
  • 1/2 de vermut (mesura got aigua)
  • 4 alls 
  • 1 cullerada de sagí 
  • Oli d'oliva verge extra 
  • Pebre negre mòlt 
  • Sal
  • Aigua o un brou molt suau de verdures 
  • Picada: el fetge reservat, pa torrat, ametlles, avellanes, pinyons, julivert, 1 all
PREPARACIÓ: 

1. Posem a hidratar els bolets amb aigua tèbia una hora abans de començar a cuinar. Reservem. 

2. En una cassola posem a escalfar un raig generós d'oli i el sagí juntament amb els alls. 

3. Daurem el conill (i el fetge del conill) i el reservem. A continuació sofregim una miqueta els bolets; els retirem i reservem. Afegim una miqueta més d'oli, esperem a que estigui calent i daurem una mica els daus de boniato; els reservem. 

4. Ara preparem el sofregit. Incorporem la ceba a la cassola i la daurem. Quan comença a estar daurada afegim la tomaca. 

5. Quan tenim enllestit el sofregit tornem a la cassola el conill, ho barregem i aboquem el vermut. Tot seguit afegim l'aigua o el brou fins tenir cobert el conill i ho fem coure una mitja hora aproximadament. Mentrestant preparem la picada (recordeu que hem d'utilitzar el fetge del conill). 

6. Passat aquest temps, incorporem la picada i els bolets i ho barregem suaument. A continuació col·loquem els daus de boniato amb molta cura i continuem la cocció uns 15 minuts aproximadament. Apaguem el foc i ho deixem reposar. Com més reposat està, millor. 

Desitjo que us hagi agradat i que us animeu a preparar-la a casa vostra! 

També podeu escoltar la recepta al programa El receptari de la ràdio, que faig setmanalment a Ràdio Móra d'Ebre (cliqueu aquí per escoltar-la).



Comentaris

  1. Bona nit,ja fa dies que vull provar de fer aquest conill que te tant bona cara. Et volia preguntar si es millor fer- lo el dia abans perquè reposi

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!