CREMA D'AMETLLES



Aquesta crema la vaig fer fa uns dies per "comprovar" si la podia fer per Nadal o no. Ja sabeu, a vegades hi ha plats que ens fan molta gràcia i ens pensem que ens agradaran però quan els tastem....ens sentim decebuts. No em podia passar això!!!! 
Va passar la prova i.....amb nota!!! Estarà present a la nostra taula per Nadal!!! 
Tan bona em va semblar que la vaig presentar a la xerrada de cuina que vaig fer a La Ràpita, gràcies a la meva companya Júlia. Va ser un plaer compartir tarda culinària!!!!

La recepta és del llibre "Imprescindible", de Thermomix i a la revista de Nadal també hi apareix. Jo, com faig amb totes les cremes, substitueixo la mantega per oli d'OVE ( a la recepta del llibre es fa amb mantega). 

INGREDIENTS: 

  • 200g d'ametlla en pols 
  • 200g de porro
  • 1 all
  • 90g d'oli d'oliva VE 
  • 1 l d'aigua o brou suau
  • 1 polsim de pebre mòlt
  • 1 polsim de nou moscada
  • 300g de nata líquida o de llet evaporada (al vostre gust)
  • 1 cdta de suc de llimona
PREPARACIÓ THERMOMIX
  1. Introduir dins el got el porro i l'all. 5 segons, Vel 5. 
  2. Afegir l'oli. 10 minuts, Varoma, Vel 1.
  3. Incorporar l'ametlla en pols i programar 5 min, 100º, Vel 1. 
  4. Afegir l'aigua o el brou. Triturar 1 minut, Vel 7.
  5. Incorporar el pebre i la nou moscada. 20 minuts, 90º, Vel 3. 
  6. Per últim, abocar la nata o llet evaporada i el suc de llimona. 7 minuts, 90º, Vel 3. 
PREPARACIÓ TRADICIONAL

  1. Sofregir l’all i el porro. 
  2. Quan estigui ben sofregit, incorporar l’ametlla i sofregir durant 5 minuts més (sense parar de remenar). 
  3. Afegir l’aigua o brou, pebre i nou moscada i coure durant 20 minuts aprox. 
  4. Quan estigui cuit, incorporar la nata i el suc de llimona i triturar amb la batedora.
Si us decidiu a fer-la........ja em direu què us sembla!!!!



Comentaris

  1. Mmmm estic segura que està boníssima tot i no haver-la provat! i vaja, que si l'has seleccionat per la taula de Nadal ha d'estar a l'altura segur! un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi m'ha agradat molt!!! La trobo molt suau....molt fina......ideal per Nadal i per qualsevol altra celebració!!!
      Petonets, Eva!!
      Olga

      Elimina
  2. Ben segur que la faré!!! Seguiré els teus consells. Ptnts

    ResponElimina
  3. Bona, bona..
    Hi cap un altre comensal a la teva taula de Nadal????? Perque xiqueta amb les proves que estas fent ens podem anar fent a la idea....
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant que sí!!!! I si ets tu.......encantadíssima!!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  4. Doncs fa molt bona pinta!! Me l'apunte a veure si cau per Nadal!!! Salutacions

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Francesc!!!! A mi, com m'agraden tant les cremes......
      Petons,
      Olga

      Elimina
  5. Una crema ben bona segur! Una abraçada maca!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  6. Amb el toc de porro segur que resulta una crema molt bona...

    ResponElimina
  7. Una crema ben original!!! Queda apuntada!!! I quina feinada que tens aquests dies...entre proves i xerrades, no deus parar!!! Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aiii, Mònica!!!! Sí, vaig molt enfeinada però......m'ho passo tan bé!!!!!
      Petonets!!!!
      Olga

      Elimina
  8. Hola! Soc nova al blog,la crema d'ametlles es serveix freda o calenta

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!