PANNETONE DE NOUS, TARONJA CONFITADA I XOCOLATA


Aquesta és una de les receptes que primer em vaig animar a fer quan em van regalar el Thermomix 31 ara fa uns quants anys. Quin goig preparar-lo a casa! Des de llavors, cada Nadal en faig una vegada. El passat Nadal el vaig poder preparar amb el nou TM5 i...encara més goig! Com més va més enamorada estic de la meva maquineta. M'ha animat a fer coses que mai m'hagués plantejat fer i em facilita la feina. Què més vull!  


L'any 2015 vaig publicar la primera recepta de pannetone, la podeu trobar clicant aquí. La que avui us porto és una altra versió, que ens va agradar moltíssim. Vinga, us explico! 


INGREDIENTS DEL PREFERMENT 
  • 200g d'aigua mineral
  • 250g de farina de força
  • 1 sobre de llevat de forner

INGREDIENTS DE LA MASSA
  • 100g de perles de xocolata 
  • 70g nous trossejades
  • 4 tallets de taronja confitada tallada a trossets petits 
  •  500g de farina de força
  • 1 sobre de llevat de forner
  • 120g de sucre 
  • 30g de sucre vainillat 
  • 3 ous M (un és per pintar el panettone)
  • 2 rovells d'ou
  • 100g de llet sencera
  • 1 polsim de sal
  • 20g de brandy
  • 100g de mantega a temperatura ambient (en daus petits)
PREPARACIÓ: 
  1. Preferment: en un bol, barrejar els ingredients amb una cullera de fusta o amb les mans. Ho tapem amb film transparent i deixem reposar durant 30-40 minuts.                                                  
  2. Trossegem la xocolata i les nous 10 segons/Vel4. Reservem.
  3. Sense rentar el got posem la farina, la llet, el llevat, el sucre, 2 ous, els rovells, la sal i el brandy. Barregem 10segons/Vel.4
  4. Incorporem el preferment i amassem 3 minuts/got tancat/Velocitat espiga. 
  5. Tornem a amassar 2 minuts/Got tancat/Velocitat Espiga i durant aquest temps anem afegint els daus petits de mantega per l'obertura. Deixem reposar la massa dins el got fins que dobli el volum (45 minuts-1hora, depenent de la temperatura ambient). 
  6. Passat aquest temps de repòs, baixem la massa amb l'espàtula i tornem a amassar 1minut/Got tancat/Velocitat espiga. 
  7. Aboquem la massa sobre el pedrís de la cuina ben enfarinat i l'aixafem amb les mans. Formem un quadrat d'uns 30x30 cm aproximadament.     Damunt del quadrat pose les perles de xocolata i la taronja confitada. Dobleguem la massa per la meitat i l'amassem manualment, fins que tot està ben integrat. 
  8. Dividim la massa en tres parts iguals. Cadascuna de les parts l'amassem i li donem forma rodona. Les col·loquem al motlle. Amb una tisora fem uns talls en forma de creu. Deixem reposar fins que doblen el volum.                                                                                                            
  9. Escalfem el forn a 180º. 
  10. Quan han augmentat el volum  els pintem amb ou batut i els enfornem uns 48-50 minuts a 180º . Si veuieu que es torren massa els cobriu amb paper d'alumni els últims 15 minuts de la cocció. 
  11. Quan traiem els panettone del forn, els travessem amb la vareta  a 2cm de la base. Els deixem refredar boca avall. 
Què us ha semblat? Us animareu a fer-lo? 
És un procés llarg, entretingut però...t'ho passes tan bé fent-ho i després gaudint-lo! I també, com no, compartint-ho amics i família! 






Comentaris

  1. Aquest any els faig amb Tmx sí o sí

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo no em plantejo fer-los de cap altra manera! M'agrada molt com queden!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Amb xocolata i taronja que bo! Si en un plis tens un Panettone amb la Termo! A veure si m'animo quan tingui vacances! Ptnts

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!