ENSEGINADES #1llibre1recepta


Fa molt temps que tenia ganes de fer-les i aquest cap de setmana m'he animat i les he fet.  
Les enseginades, cócs de sagí o corassons és un dels nostres dolços tradicionals que més m'agrada. La seva senzillesa, textura i sabor m'encanta! 

Unes receptes porten farina d'ametlla i d'altres no. La que jo he triat per avui no en porta. La propera serà la recepta dels corassons d'ametlla. 
La recepta que us presento és recepta de la comarca veïna i molt estimada per mi, la Terra Alta. L'he extret del llibre de la Loreto Meix "ELS CÓCS A LA TERRA ALTA" (als inicis del bloc vaig publicar la recepta dels MUNTETS D'AIGUARDENT) i ha estat recollida a la població de Corbera d'Ebre. 


Jo he fet la meitat de la recepta original i he fet dus petites modificacions: en compte de posar essència de llimona he posat ratlladura i el sucre amb que empolvorat les enseginades abans d'enfornar-les era vainillat. Dona un toc que m'encanta! (se'm fa estrany escriure "dona de donar" sense accent...) 
Vinga, us explico! 


INGREDIENTS (per unes 25-28 unitats): 
  • 2 rovells d'ou (guardem les clares per muntar les enseginades) 
  • 200g de sagí a temperatura ambient 
  • 200g de sucre
  • Essència de llimona o ratlladura de llimona
  • 400g de farina (aprox.)
PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a 180º i cobrim la llanda del forn amb paper vegetal. 
  2. Barregem el sagí amb el sucre fins que està ben integrat. (ho he fet amb l'amassadora, com quan barrejo la mantega i el sucre). 
  3. Tot seguit afegim els rovells i la ratlladura de llimona. A poc a poc anem incorporant la farina, fins que ens queda una massa tova i consistent alhora que fa fàcil poder-la treballar. 
  4. Escampem la massa amb l'ajuda d'un corró fins que té 1cm de gruix aproximadament. 
  5. Amb un tallador de galetes (de forma de cor, estrella, rodona, mitja lluna, triangle...) formem porcions. 
  6. Batem les clares d'ou i pintem les enseginades. Les empolvorem amb sucre vainillat. 
  7. Enfornem fins que estan daurades (uns 25 minuts aproximadament). 
  8. Quan les traiem del forn les deixem reposar uns minuts i les passem a una reixeta de refredar amb molt de compte. 

I ja està!!! Ja tenim uns dolços tradicionals fets a casa que de ben segur ens faran ben contents!
Podeu aprofitar un dinar familiar o amb amics per a fer-les. 



Comentaris


  1. Olga, que bons aquests corassons. És bonic veure dolços típics com aquest...cal conservar-los.
    Bona feina!
    (I si, enyorem els diacrítics)
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'encanta continuar fent els nostres dolços tradicionals...i cada vegada més. M'estic fent vella? Jo diria que sí...
      Petonets i..cuida't moltíssim!

      Olga

      Elimina
  2. Olga, que bons!!!, ja vinc amb el cafè

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, vinga!! Així ens podrem conèixer! Seria tot un plaer!
      Petonets,

      Olga

      Elimina
  3. Han d'estar boníssims! Jo crec q m'encantarien, pel ssgí jejeje
    Ptnts

    ResponElimina
  4. Yo el tinca este libre y fax moltes coses

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!