BUNYOLS DE BACALLÀ 2


Som en una època de l'any en que tradicionalment es cuina molt bacallà, oi que sí? O almenys es fan visibles moltes de les receptes amb bacallà durant la Quareesma ...perquè jo crec que és un peix que us cuina moltíssim durant tot l'any. 

A mi el bacallà m'agrada de tota manera...al forn, amb samfaina, amb salsa de tomaca i ou (així és com el fa ma mare quasi sempre) esqueixat, amb cigrons, en amanida i, com no, en bunyols. 
Sempre he fet la mateixa recepta de bunyols, la recepta d'una senyora d'Ascó, la Maria de Bibiana. És de les primeres receptes que vaig publicar al bloc! 

Fa temps em vaig decidir a buscar una altra recepta i provar-la. Com en moltes ocasions, vaig fer cap a Cookidoo. Vaig trobar una recepta que em va agradar però jo la vaig fer a la meva manera: vaig eliminar les espècies que portava (clau, timó, bitxo), vaig reduir la quantitat d'all i vaig augmentar la quantitat de bacallà. 
El resultat va ser...un èxit! Van agradar moltíssim! Així que a partir d'ara, hauré d'anar alternant recepta perquè ja són dos les que han triomfat. 


La recepta l'he preparat amb el meu estimat TM6 que tant em facilita la vida i treure el màxim rendiment al temps. Tot i així, també us explico com fer-ho de manera tradicional. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 300g d'aigua (per coure una miqueta el bacallà)
  • 350g de bacallà esqueixat dessalat molt ben desfet
  • 2 alls 
  • 100g de ceba 
  • Una miqueta de julivert (al vostre gust) 
  • 2 ous
  • 150g de farina de blat d'ús comú 
  • 1cdta d'impulsor Royal
  • Sal 
  • Oli OVE per fregir 
PREPARACIÓ: 

1. Posem l'aigua al got i col·loquem el cistella amb el bacallà i 1 all. Programem 15 min./100º/Vel.1. Retirem el cistell i reservem el suc de la cocció.  // De manera tradicional, faríem coure durant uns 5 minuts a foc baix el bacallà i l'all. Escorreríem el bacallà i reservaríem el suc de la cocció. Desfilaríem finament el bacallà. 

2. Introduïm dins del got la ceba, 1 all i el julivert i ho trossegem 5 segons/Vel. 5. Baixem els ingredients amb l'espàtula i incorporem el bacallà que tenim al cistell. Ho desfem 4segons/Vel.4. Retirem del got i resrvem. // Si ho féssim manualment, trossejaríem la ceba i l'all ben petits i ho barrejaríem amb el bacallà que tenim prèviament ben desfilat. Reservem. 

3. Afegim al got els ous, 100g del suc de la cocció, la farina i la sal. Ho barregem 5 segons/Vel.5. Baixem els ingredients al fons del got i incorporem la barreja del bacallà, ceba, all i julivert. Ho barregem 5 segons/gir invers/Vel.3. Ho deixem reposar dins del got uns 20 minuts. // Si ho féssim de manera manual, en un bol barrejaríem amb un batedor de varetes els ous, 100g del suc de la cocció del bacallà i la farina. Quan estés tot ben barrejat afegiríem la barreja del bacallà i ho deixaríem reposar dins del bol uns 20 minuts. 

4. En una paella posem oli a escalfar. Quan està a la temperatura adequada (no ha de fumejar) anem agafant cullerades de la massa i fregim molt bé els bunyols. Els deixem reposar en un plat o safata amb paper absorvent de cuina. 

Servim i...a gaudir! Preparem una amanida i l'acompanyem d'aquests bunyols i tenim un sopar deliciós! 





Comentaris

  1. Hola Olga. No hi ha res que més m'agrade que el bacallà am el que siga. Si són bunyols, més encara. Ahir vaig cuinar bacallà que encara em queda i que vaig comprar al mercat de Tortosa en el meu últim viatge sola ja que ens van confinar.
    La recepta de la TMX adaptada al teu gust, m'agrada molt més.
    M'emporte un parell.
    Besets.

    ResponElimina
  2. Jo també en sóc molt fan del bacallà, el meu preferit és fer-lo a l'ajoarriero, o gratinat amb allioli, o esqueixat... i en bunyols també... vaja de qualsevol manera! Ptnts

    ResponElimina
  3. Amb uns junyols de bacallà com aquests em fas moooolt feliç!!!!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!