PANETS GEORGIANS FARCITS



A les portes de la festa de Sant Joan us porto una recepta molt ràpida, senzilla i que admet moltes variants per si esteu organitzant un sopar informal per la nit de revetlla. És una nit ideal per compartir taula i festa amb amics! I començar a gaudir de les nits d'estiu al jardí, al porxo, a la terrassa, al mas...allí on sigui. 

Els Khachapuri són tradicionals de Georgia i últimament s'han posat molt de moda, sobretot als Estats Units. La massa a primer cop d'úll és semblant a la de la pizza però no ho és...porta iogurt!  
Segons de quina zona del país són es formen d'una manera o una altra. El farcit bàsic i principal està format per formatge. 


Aquests panets  els vaig preparar per primera vegada per una classe de Thermomix i fa no gaire en un directe a Instagram. La recepta és de Cookidoo, però jo he adaptat els ingredients del farcit a la meva manera. Aíxí podem fer més varietat! 
És important que sabeu que els que jo he farcit amb altres ingredients es podria dir que no són Khachapuri...només ho són els farcits de formatge. 

He fet recerca sobre la forma que tenen els khachapuri i he trobat diferents versions. Jo he seguit la de la recepta de Cookidoo però m'he quedat amb les ganes de tornar-los a fer amb altres formes. M'ho apunto!!! 
A l'últim punt abans d'enfornar-los he fet un canvi: he substituït els daus de mantega per unes gotes d'oli d'oliva VE. 

Vinga...no li dono més voltes i us explico! 

INGREDIENTS (4 panets):
  • 175g de farina d'ús comú
  • 1 iogurt natural 
  • 1/2 cdta de bicarbonat
  • 1/2 cdta de sal
  • 1/2 cdta de sucre
  • 1 rajolí d'oli d'oliva
  • Farcit de formatge: emmental, feta, d'ovella...al vostre gust
  • Altres farcits: botifarra de ceba de Carnisseria Nogales, sobrassada, pernil salalt i formatge...al vostre gust. 
PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a 200º i preparem una llanda de forn coberta amb paper vegetal. Reservem. 
  2. Posem dins del got la farina, el iogurts, el bicarbonat, la sal i el sucre. Ho barregem 10segons/Vel.1-4 progressiva i ho amassem 30 segons. 
  3. Retirem la massa del got i la dividim en 4 parts iguals. Formem 4 boles. 
  4. Empolvorem el pedrís de la cuina i aplanem cada bola amb l'ajuda d'un corró fins obtenir un cercle d'uns 15cm.
  5. Al centre de cada cercle hi posem el farcit que més ens agradi i tanquem els panets (agafant la massa pels extrems i tancant-la amb els dits). Els aplanem una mica. 
  6. Posem els panets sobre la llanda de forn i posem damunt de cada panet (per la part que em tancat la massa) unes gotetes d'oli d'oliva VE. 
  7. Els enfornem durant uns 20min a 200º (dalt i baix, sense ventilador). Una vegada ha finalitzat la cocció els deixem refredar sobre una reixeta durant uns minuts. S'han de menjar tebis. 
Què us han semblat? Oi que són bona idea? A mi m'agraden moltíssim...és d'aquelles receptes que una vegada la proves per primera vegada te la quedes per sempre. 






Comentaris

  1. Ui... Els de formatge... Que booooons!!!! Sense menystenir la resta eeeehhhhh 😂😂😂

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Khachapuri dius? Ben bons !
    M'has fet mirar a cal Google

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!