LA FRITADA DE LA MARE



Som a l'època de l'any on les hortalisses com ara el carabassó i l'albergínia estan en el seu moment d'esplendor. Les patates i les cebes acabades de collir són com un petit tresor també. 

Aquests dies he tingut el goig de poder començar a gaudir de la verdura ecològica dels amics de la SÈNIA DE CASADÓ, de Móra d'Ebre. 
La Tere i Ramon són pagesos de tota la vida. És una parella jove i emprenedora que s'han decidit a fer verdura ecològica (la seva producció de fruita dolça i raïm ja ho és) i vendre-la a casa seva. 
La mare del Ramon sempre va vendre verdura, tant a la sènia com els divendres (dia de plaça a Móra d'Ebre). De ben segur  estaria contenta de veure que la seva família ho continua fent! 

Avui he volgut recuperar una recepta que feia la meva mare als estius: la fritada. Quan jo era petita no m'agradava gaire, però conforme m'he anat fent gran cada vegada m'ha agradat més. Suposo que són coses de fer-se gran! 


És una recepta molt fàcil i senzilla, d'aquelles que es fan soles, sense complicacions, amb les que degustes el sabor real del producte que utilitzes. Tot un plaer!
És possible que us recordi a una altra recepta d'estiu que tinc publicada i que té uns ingredients semblants: el freginat.

Vinga no m'enrotllo més...us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 1 ceba grossa
  • 1 albergínia 
  • 2 carabassons 
  • 2 patates mitjanes
  • Oli d'oliva VE
  • Sal 
  • Un polsim de pebre 
PREPARACIÓ: 
  1. Tallem les cebes en juliana i reservem. 
  2. Els carabassons, les patates i l'albergínia els tallem a rodanxes. El carabassó i l'albergínia no els pelem. Reservem. 
  3. En una cassola baixa o paella gran posem a escalfar unes sis cullerades d'oli d'oliva VE aproximadament. 
  4. Quan l'oli està calent aboquem les verdures, totes a la vegada. Ho anem remenant molt bé i amb foc alegre durant uns 6-8 minuts. 
  5. Passat aquest temps de sofregit ràpid baixem el foc i anem deixat que es vagi fent. Afegim la sal. Ho anem remenant sovint i a la vegada que anem remenant ho aixafem una mica. Si ho tapem mantindrà millor el líquid de la cocció. 
  6. Quan veiem que està fet apaguem el foc i deixem que reposi. 
  7. Ho emplatem. En el moment de presentar-ho podem empolvorar amb una mica de pebre. 
Ho podem servir calent o tebi, al vostre gust. La meva mare ho servia tebi i a mi m'agrada molt fred. Ja veieu...al gust de cadascú! 

Aquesta recepta la trobareu a la publicació mensual UN COP D'ULL, de Canal 21. 



Comentaris

  1. Plats com aquest, amb productes de proximitat i recepta de mares o àvies, són el millor del món.

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!