COC DE KUMQUATS

 


Ja sabeu que fa poquet que he descobert els kumquats. La primera recepta que vaig fer utilitzant-los és el @Cuinema6mans que vam publicar la setmana passada, els mossets de xocolata amb kumquats confitats


D'aquella recepta van quedar-ne uns quants de confitats i uns quants a la fruitera. El meu cap va treballar una estona pensant com els podia utilitzar i de seguida vaig tenir la idea: la recepta del coc de taronja de Thermomix ("tremendo") però amb kumquats. No us ho podeu imaginar! Quina gran opció! Aquesta és de les receptes que han arribat per quedar-s'hi, us ho asseguro! 
El fet que tots quedin triturats i trobis trossets de pell li dona un toc genial. 

El coc me'l vaig preparar pel dia del meu aniversari, per això veureu que té uns foradets (els de les espelmes). El dia que toca s'han de bufar les espelmes! 


Com els kumquats no tenen tant suc com té la taronja vaig substituir el iogurt per nata de postres. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 

  • 200g de sucre i una mica més empolvorar
  • 1 grapat (del tamany d'una taronja) de kumquats, tallats en dos i sense llavors 
  • 3 ous 
  • 100g d'oli de gira-sol
  • 120 g nata líquida de postres
  • 250g de farina de rebosteria 
  • 1 sobre d'impulsor Royal 
  • 1 polsim de sal 
  • Dues cullerades de kumquats confitats tallats a trossets molt petitets 
  • Sucre glass per decorar 
INGREDIENTS: 

1. Escalfem el forn a 180º.

2. Preparem un motlle tipus cake untant-lo amb mantega empolvorant-lo amb farina. 

3. Posem dins del got del TM6 el sucre, els kumquats i els ous. Triturem 3 minuts/37º/Vel.5.

4. Incorporem l'oli de gira-sol i la nata líquida. Ho barregem 5segons/Vel.4. 

5. Afegim la farina, el Royal, el polsim de sal i les dues cullerades kumquats confitats. Ho barregem 15 segons/Vel.3. 

6. Aboquem la massa al motlle, empolvorem amb una mica de sucre, fem uns copets al pedrís i ho enfornem durant uns 40-45 minuts o fins que el testador surti net. 

7. Una vegada ha finalitzat la coccio el deixeu reposar uns 10-15 minuts i ja el podeu desemmotllar. El deixeu refredar sobre una reixeta. 

Tal i com us he dit més amunt...un coc que arriba per quedar-se! Ens ha encantat a tots! 



Comentaris

  1. Molt bon pastís d'aniversari! I en format cake i kumquat, èxit assegurat!
    Ptns

    ResponElimina
  2. No cal afegir res més. Molt bona pinta. Mai he tastat els kumquats i ja tocaria, pero el virus no em deixa anar a massa llocs. Felicitats! Besets.

    ResponElimina
  3. Ja saps què et diré, veritat?

    Que m’agrada MOOOOOLT😍

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!