STRUDEL DE SALSITXES FRANKFURT ARTESANES, MAÇANA I RAÏM #OlivaSupermercats



El descobriment de la setmana...i quin descobriment! Genial!  Estic emocionada i tot! Quina cosa més bona...strudel de frankfurts artesanes, maçana i raïm. 

A Oliva Supermercats de Móra d'Ebre tenen unes salsitxes estil frankfurt artesanes (de carnisseria) que són molt bones. Des que les vaig descobrir no compro altres. Tenen una textura i sabor que m'encanta. 
Recordeu l'amanida alemanya de patata que vaig publicar l'any passat? Doncs estava feta amb aquestes salsitxes i va ser tot un èxit. 

La recepta que us porto avui és molt de tardor. Dos dels tres ingredients principals són de temporada: maçana i raïm. És una fòrmula que combina dolç-salat, un constrast que m'agrada molt. 


Tal i com trobem al diccionari "l'strudel (remolí) és un pastís originari de l'Imperi Austrohúngar i s'associa freqüentment a les cuines alemanya, austríaca, txeca, romanesa i italiana". 

La idea original és de Cookidoo però jo l'he fet bastant diferent: he eliminat els formatges fumats i he incorporat la maçana. L'he canviat totalment! La recepta original demana raïm negre sense pinyol però jo l'he posat blanc i li he tret els pinyols jo mateixa. També demana llonganissa fresca però a mi em venia de gust fer-la amb aquestes frankfurts.

La massa també l'he preparat (amb el Thermomix) però podeu utilitzar perfectament una massa de pizza rectangular o una de massa brisa de compra. 


Vinga, us explico! 

INGREDIENTS MASSA: 100g d'aigua, 240g de farina d'ús comú, 1 ou, 25g d'oli d'OVE, 1 polsim de sal 

INGREDIENS FRACIT: 
  • 30g de ceba
  • 200g de salsitxes frankfurt artesanes tallades a rodanxes fines 
  • 40g de ceba en dos trossos
  • 20g d'oli d'OVE
  • 1 polsim de pebre mòlt
  • 1 maçana grossa tallada a trossets petits 
  • 12 grans de raïm (grossos) tallats per la meitat i sense pinyol
  • Oli per pintar la massa 
PREPARACIÓ: 

1. Preparem la massa. Preparació Thermomix: dins del got posem els ingredients i amassem 2 min. Aboquem la massa al pedrís (prèviament enfarinat) i formem una bola ben llisa. L'emboliquem en film transparent i la reservem dins de la nevera. // Preparació tradicional: en un bol poseu els ingredients i barregeu-los amb les mans. Quan estiguin ben integrats els ingredients passeu la massa al pedrís i amasseu-la fins que quedi ben llisa. L'emboliquem en film transparent i la reservem dins de la nevera.

2. Fem el sofregit de la ceba i la llonganissa. Sofregit Thermomix: primer posem la ceba i l'oli dins del got i trossegem durant 5 segons/Vel.5. A continuació incorporem les salsitxes i el pebre mòlt i cuinem 5minuts/120º/gir invers/Vel.cullera. Quan acaba la cocció ho posem en un colador per retirar l'excés de líquid. // Sofregit tradicional: trossegem la ceba a trossets petits. En una paella posem a escalfar l'oli i sofregim la ceba amb les salsitxes durant uns 5 minuts. Anem remenant. Quan acaba la cocció ho posem en un colador per retirar l'excés de líquid.

3. Escalfem el forn a 220º (dalt i baix) i preparem una llanda de forn amb paper d'enfornar. 

4. Enfarinem generosament el pedrís. Escampem la massa amb l'ajuda del corró. Formem un rectangle de 30x40 aproximadament. 

5. Repartim les salsitxes a la part de baix de la massa i de manera que ens quedi un trosset a la vora per poder plegar i tancar. Amb molta cura emboliqueu i deseu-lo sobre la llanda de forn. Pinteu-lo amb oli i enforneu-lo durant 35-40 minuts. 


6. Una vegada finalitzada la cocció el deixem refredar sobre una reixeta. Esperem a que sigui tebi i...ja el podem degustar. 

Oi que us animareu a preparar-lo? És molt fàcil i molt bo! 

 

Comentaris

  1. Hola, Olga. No em pot agradar més i això que jo no menge saltitxes. Ja em donaria permís per un dia. La combinació amb la poma y raïm, què bona.
    Felicitats pels canvis.
    Besets.

    ResponElimina
  2. M’agrada aquesta combinació! Ha de ser molt però que molt bona!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!