Amanida ENSALADILLA de seitons marinats #1llibre1recepta

 


Un dels llibres referència d'aquest estiu ha estat el que us mostrava fa unes receptes,  Las mejores ensaladillas, de Chema Soler (Ed.Libros Cúpula) que vaig descobrir gràcies a la revista Cuina. 


Estic aprenent força i provant diferents receptes! A banda de les diferents receptes d'amanides també podem trobar varietat de maioneses i els millos trucs i consells per preparar un dels plats més estimats i preparats a l'època de l'any que fa més calor. . 

La d'avui és una de les "ensaladilles" que hem gaudit aquest estiu. La preparació base és molt semblant a l'anterior que vaig publicar, la de gambes i kimchi (clicar aquí per veure-la). 

Els seitons els he marinat jo mateixa. Almenys una vegada a l'estiu m'agrada fer-ho! Us enllaço la recepta per si la voleu consultar (clicar aquí), és del llibre de la Carme Ruscalleda Cuinar per ser feliç

Vinga us explico!

Ingredients: 
  • 200g de patata tallada a daus petits
  • 200g de pastanaga tallada a daus petits
  • 3 ous durs 
  • 10 seitons per tallar-los petits i uns sencers per decoració 
  • Maionesa (quantitat al gust) 
Preparació: 

1. En primer lloc fem la cocció de la patata i la pastanaga. Jo la cuino al vapor amb el Thermomix (800g aigua al got, cistell amb els ous, pastanga tallada a daus al recipient varoma i patata a la safata varoma, 30 minuts temperatura varoma). 

2. Separem en dues parts la patata i la pastanaga. Una meitat de la pastanaga i patata les disposem en un bol (serà en el barrejarem tots els ingredients). Reservem. 
L'altra meitat l'aixafem molt bé amb un aixafador (m'he comprat un, no en tenia!) o amb la forquilla. Quan ho tenim, ho aboquem al bol i ho barregem. 

3. A continuació trossegem l'ou dur. El rovell m'agrada desfer-lo amb les mans. Ho incorporem al bol i barregem. 

4. Fem el mateix amb els seitons marinat. Els tallem a trossets petits i les afegim al bol. 

5. Per últim incorporem unes cullerades de maionesa (quantitat a ull, segons us agradi, ha de quedar cremoseta). 

6. Ara només ens queda presentar l'amanida ben bonica. Aquesta vegada l'he presentat en una safata allargada i no he utiltitzat emplatador. L'he decorat amb uns seitons marinats. 

I ja la tenim enllestida! Ara només queda disfrutar-la moltíssim!  


Comentaris