MANDONGUILLES DE CORDER AMB CEBA I TIMÓ #1revista1recepta


Recordeu que a la recepta anterior us vaig explicar que era de la revista  Cuina dels mesos juliol-agost? Doncs la que us presento avui...també ho és! 
De fet, vaig marcar unes quantes receptes per provar, així que puc dir que li treuré molt rendiment a la revista. M'ha agradat moltíssim! 

A casa ens agraden molt les mandonguilles. De fet, al bloc tinc publicades unes quantes receptes. Podeu clicar aquí per veure-les totes! 
Per això, quan vaig veure la recepta de la pàgina 53 vaig marcar la pàgina per tenir-la a mà per quan la vulgués cuinar. 

Són unes mandonguilles de carn de corder. Ho vaig tenir molt fàcil...vaig encomanar carn picada de corder a Carnisseria Nogales, que sempre te la fan de la varietat de carn que vols. 

La veritat és que aquesta recepta em va agradar molt per la seva senzillesa. És el que em va enamorar! Carn, ceba, oli, timó...i poca cosa més. Vaig seguir la recepta tot i que vaig augmentar la quantitat de la ceba i no vaig fregir les mandonguilles. 
Ah! El toc de la canyella a la preparació de la carn picada és tal i com m'ho fa la meva mare. 
Vinga, us ho explico!

Ingredients: 
  • 1/2 kg de carn picada de corder 
  • Amaniment carn picada: 1 ou, 1 rajolí de llet, 3 cullerades de pa ratllat, 1 polsim de canyella, una mica de julivert, sal, pebre, 1 all ben picadet (opcional). 
  • 2 cebes tendres ben grosses tallades en juliana 
  • Farina per enfarinar les mandonguilles 
  • Oli d'oliva verge extra
  • Sal
  • Pebre
  • Timó 
  • Una mica d'aigua (si és necessari en el pas de la cocció). 
Preparació: 

1. En primer lloc, preparem la carn picada barrejant tots els ingredients de l'amaniment i la deixem reposar unes hores a la nevera. 

2. El segon pas és formar les mandonguilles i enfarinar-les. 

3. El tercer pas és fregir les mandonguilles o enfornar-les. Jo he triat aquesta segona opció, a la airfryer. 

4. A continuació, posem un raig ben generós d'oli en una cassola plana i l'escalfem.  Procedim a sofregir la ceba a foc baix, durant uns 10 minuts aproximadament. 

5. Quan han passat aquests minuts, incorporem les mandonguilles a la cassola i les empolvorem amb timó. Ho fem coure a foc baix durant una hora aproximadament. Controlem el líquid de la cocció, i si veiem que és necessari afegim una mica d'aigua. 


I ja està! Ja les tindrem enllestides i preparades per gaudir-les!
Us asseguro que us agradaran molt!




 

Comentaris