SALMÓ MARINAT AMB RATAFIA @CaRomanRatafia




Temps enrere, cap allà el mes de gener, vaig publicar la recepta del salmó marinat que fa el meu pare. Fa unes setmanes vaig tenir ganes de tornar-lo a repetir i em va venir una idea al cap...i si el marino amb ratafia? Amb la meva ratafia preferida, la ratafia Ca Roman de Rasquera!
No ho vaig dubtar ni un moment...si amb whisky queda boníssim amb la ratafia de ben segur que també! Igual o més! 
Ho vaig comprovar i la vaig encertar...vinga, us explico!
  

INGREDIENTS: 
  • Llom de salmó fresc, sense treure-li la pell
  • Sal i sucre a parts iguals
  • 1 gotet de Ratafia Ca Roman de Rasquera 
  • Anet 
  • Oli d'oliva verge extra 
PREPARACIÓ: 
  1. Congelem el salmó durant unes hores com a mesura preventiva per evitar qualsevol incident. 
  2. En un plat, empolvorem el salmó amb l'anet i el mullem amb ratafia. Tenir-lo una hora aproximadament en remull i anant-lo girant. 
  3. Dipositem el salmó dins uns un recipient que tingui una reixeta a sobre i cobrir-lo amb sal i sucre a parts iguals. Tapem el recipient amb film transparent i el reservem a la nevera durant tres dies aproximadament. 
  4. Una vegada passat el temps de repòs a la nevera el rentem bé amb aigua freda sota l'aixeta i l'assequem amb paper absorvent.                            
  5. El tallem a làmines ben fines, el dipositem en un recipient de vidre que tanqui hermèticament i el cobrim amb oli d'OVE. 
  6. En el moment de servir el salmó el podem tornar a empolvorar una mica amb anet (al gust de cadascú).
Us asseguro que té un gust...espectacular! És ràpid i fàcil de fer! Qui s'anima?  




Comentaris

  1. Caram, quina manera més fàcil, ràpida i bona de marinar el salmó! Ho tastaré.

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí! Una manera ben fàcil i còmoda de tenir salmó sempredisponible a la nevera! 😉
      Petonets,
      Olga

      Elimina
    2. Ara estem descansant de salmó...de mica en mica hi tornarem 😅

      Elimina
  2. Gràcies Olga! Bona idea i tots els ingredients bons!

    ResponElimina
  3. Ooooh t'has tornat una experta maceradora de salmó! M'agrada aquesta amb ratafia!!! Ptnts

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!