POLLASTRE AMB SALSA DE PRÉSSEC BLANC #fruitadolçadelaRiberadEbre


Quan els amics es van presentar a casa amb una caixeta de préssecs blancs...què creieu que vaig fer? A banda de tan aviat com vaig poder rentar un préssec i tastar-lo...posar-me a buscar una recepta per poder cuinar un plat diferent. 
Si mal no recordo, al bloc tinc publicades dues receptes  amb préssec que no siguin postres: un timbal de préssec i  una crema amb cruixent de pernil. La d'avui serà la tercera! 


Com la cerca de la recepta havia de ser ràpida vaig fer-la al Cokidoo. De seguida em vaig decidir i em vaig posar a fer feina. Això sí...la vaig fer a la meva manera, vaig adaptar la recepta original: la carn es cuinava al vapor i jo la vaig cuinar al forn i també vaig donar-li un cop de forn al final. Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 10g de caramel líquid
  • 20g de salsa de soja
  • 20g d'oli d'oliva 
  • 1 cda de vinagre 
  • Una mica de timó 
  • 3 cuixes de pollastre dessossades 
  • Salsa: 1 ceba petita o 1 porro, 50g d'oli d'oliva, 50g de vi blanc, 150g de brou de pollastre, 2 préssecs blancs madurs (pelats i trossejats), 1 cdta de sal, 1 polsim de pebre mòlt
PREPARACIÓ: 
  1. Barregem el caramel, la salsa de soja, l'oli, el vinagre i el timó. 
  2. Salem les cuixes de pollastre i les col·loquem en una safata per anar al forn. Les pinzellem molt bé amb la barreja anterior. Ho deixem adobar durant una hora o una mica més. 
  3. Escalfem el forn i rostim les cuixes de pollastre fins que estiguin ben fetes i daurades. Hem de calcular el tempos de cocció de les cuixes per posar-nos a preparar la salsa. Reservem a banda el suc de la cocció que ha deixat anar el pollastre. 
  4. SALSA AMB THERMOMIX: Posem dins el got la ceba i l'oli i ho trossegem 3segons/Vel.5. Sofregim 7 minuts/120º/Vel.cullera. Tot seguit incorporem el vi blanc i continuem sofregint sense posar el cubilet durant 1minut/Varoma/Vel.1. Afegim el brou de pollastre i ho fem coure durant 15 minuts/Varoma/Vel.1. Incorporem dins el got el suc de la cocció del pollastre, els préssecs trossejats, la sal i el pebre. Ho triturem durant 30 segons/Vel.10. 
  5. SALSA CUINA TRADICIONAL: Trossegem la ceba. En una cassola la sofregim amb l'oli durant uns 5 minuts. Incorporem el vi blanc i continuem sofregint una miqueta més. Aboquem el brou de pollastre i ho fem coure durant uns 15 minuts a foc baix-mitjà. Incorporem dins el got el suc de la cocció del pollastre, els préssecs trossejats, la sal i el pebre. Ho triturem amb una batedora fins obtenir una salsa ben fina. 
  6. Preparació final: Repartim la salsa damunt les cuixes de pollastre i ho enfornen durant uns 5-10 minuts. 
Us asseguro que és deliciós!! Us animo a preparar-lo a casa vostra. Encara ens queden els préssecs tardans per poder fer aquest plat! 




Comentaris

  1. Wow...quina salsa tan bona...amb el pollastre boníssima però també me l'imagino amb llomillet ������
    Bona aportació al Cop d'Ull.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. No dudo que tiene que estar divino!! Ahora llegan los de Caspe, qué son estupendos. Besos

    ResponElimina
  3. M'encanten els préssecs i si sempre en dolç! Molt bona suggerència! M'agrada l'adob, i m'imagino al final amb la salsa del préssec mmmm (congela'm un tuper!!!)
    Ptns

    ResponElimina
  4. Que rico tiene una pintaza estupenda!!besos

    ResponElimina
  5. Crec que això a de estar bonisim m, Olga

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!