CREMA DE COL LOMBARDA @SéniadeCasadó, MAÇANA I BACALLÀ

 


Avui us porto una nova proposta de crema d'hivern. 
Recordeu que fa unes setmanes us vaig explicar que havia descobert la col lombarda? 
Primer la vaig provar en cru, amb una amanida (no he publicat recepta) i després una crema

Avui us porto una crema semblant però amb ingredient afegit que m'encanta...el bacallà! La maçana i el bacallà combinen perfectament, pel meu gust, és clar. 
A veure que us sembla a vosaltres...us explico!  

INGREDIENTS (4p aprox.): 
  • 1 porro
  • 1/2 ceba 
  • 1 escalunya 
  • 600g de col lombarda tallada a trossos d'uns 5cm
  • 2 maçana pelada i tallada a quarts
  • 1/2 litre d'aigua o brou vegetal suau 
  • Sal
  • 30g d'oli d'OVE 
  • Pebre mòlt
  • Un raig de llet, llet evaporada o crema de llet 
  • Llavors variades per decorar
PREPARACIÓ:  
  1. Trossegem el porro a rodanxes, la ceba a quarts i l'escalunya per la meitat.
  2. Posem dins del got el porro, la ceba, l'escalunya i l'oli. Ho trossegem 4 segons/Vel.5. 
  3. Sofregim durant 8 minuts/120º/Vel.1
  4. Tot seguit incorporem la col lombarda, la maçana i la patata tallada . Trossegem uns 5 segons/Vel.5 i continuem sofregint 6minuts/120º/Vel.1
  5. A continuació afegim l'aigua o brou, la sal i un polsim de pebre mòlt. Ho fem coure 30 minuts/100º/Vel.1 
  6. Una vegada ha finalitzat la cocció afegim un raig de llet, crema de llet o llet evaporada (al vostre gust) i ho triturem 1min.velocitat progressiva 5-10. 
  7. Ho servim amb un bol o una tassa i la decorem amb llavors variades (al vostre gust, és clar!), un polsim de pebre i un rajolí d'OVE. 
Si la prepareu de manera tradicional els passos són els mateixos: sofregir porro, ceba i escalunya vigilant que no es cremin. Afegir la col i la patata i continuar sofregint uns minuts més. Incorporar aigua o brou, sal i pebre. Coure uns 30 minuts i afegir llet. Triturar. 


Què us ha semblat? Oi que queda un color molt bonic? La primera vegada que la vaig fer em va "xocar" una mica...tot s'ha de dir. Ara el trobo preciós!!!



Comentaris

  1. Preciós color! La col lombarda és una de les oblidades a la nostra cuina, i reconec que t'ha d'agradar! Jo era reacia a menjar-ne, fins el dia que et fas gran i ho tastes tot!!! Ptnts

    ResponElimina
  2. Em costa la col, en menjo molt poca, potser només en trinxat... i la lombarda mai🤦🏻‍♀️

    Segur que en crema em passarà millor! A veure si em decideixo😉

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  3. ¡Interesante blog! Espero poder leer más contenido vuestro. ¡Me ha gustado mucho!

    ResponElimina
  4. ¡enhorabuena! Sin duda seguiré leyendo vuestros posts.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!